Rubens Barrichello sa narodil 23. mája 1972 v Sao Paule v Brazílii a to do rodiny, kde bol záujem o automobilové preteky takmer prirodzený. Jeho otec bol zapáleným fanúšikom motoršportu a mladý Rubens v ňom mal veľký vzor.
Jeho začiatky v motokárach, ktorým sa venoval už v šiestich rokoch, neboli len formou zábavy, ale skôr prvými krokmi k budúcej kariére. V motokárach súťažil až do svojich 15 rokov, pričom získal až 5 národných titulov. Týmito výsledkami ukázal predpoklady pre budúci úspech na štyroch kolesách aj v medzinárodnej konkurencii.
S ambíciami stať sa profesionálnym pretekárom sa po dosiahnutí plnoletosti vydal do Európy, aby mohol svojimi schopnosťami konkurovať tým najlepším.
Jeho prvým krokom na európskej pôde bola Formula Lotus, kde pretekal v rokoch 1989 a 1990. Tu ukázal silné výkony, čo mu otvorilo dvere do prestížnej Britskej Formuly 3. V tejto kategórii súťažil v roku 1991 a porazil tu aj Davida Coultharda.
Rubensove výkony v Britskej Formule 3 mu zaistili miesto vo Formule 3000, ktorá bola vtedy považovaná za posledný krok pred vstupom do F1. Vo Formule 3000 pretekal Barrichello v sezóne 1992, pričom aj tu ukázal svoj talent a schopnosť konkurovať na vysokej úrovni. Jeho rýchlosti a šikovnosti si tak všimol team Formulu 1, Jordan.
Rubens Barrichello teda vstúpil do sveta Formuly 1 v roku 1993 ako člen tímu Jordan. Už táto jeho debutová sezóna v najprestížnejšej motoristickej sérii sveta bola pozoruhodná, keďže predviedol viaceré výrazné výkony. Vo svojom prvom ročníku nastúpil na 16 Veľkých cien, no celkovo získal iba 2 body kvôli nespoľahlivému monopostu.
V nasledujúcich rokoch však už Rubens ukázal značný progres. Výrazným momentom jeho pôsobenia v tomto tíme bolo jeho prvé pódium v kariére, ktoré získal v roku 1994 na Veľkej cene Pacifiku, pričom si celkovo pripísal až 16 bodov v sezóne.
V Jordane pokračoval aj ďalšie dva roky, no k zlepšeniu bodových výkonov sa už nedokázal priblížiť. V roku 1997 sa tak rozhodol pre zmenu stajne a prestúpil k novému tímu Stewart. Jeho prvé dve sezóny však boli limitované výkonnosťou auta. Až v tej tretej dokázal znova oslniť, kedy si pripísal dve pódiové umiestnenia v roku 1999.
Vďaka nim sa mu podarilo nazbierať v tejto sezóne celkovo 21 bodov, čím prekonal svoje dovtedajšie maximum. Aj vďaka tomu si ho všimla silnejšia a slávnejšia stajňa, konkrétne Scuderia Ferrari, ku ktorej sa pripojil od nasledujúcej sezóny.
V červenom tíme s logom vzpínajúceho sa koníka nahradil Eddieho Irvina, pričom tak, ako jeho predchodca, aj Barrichello mal mať úlohu „dvojky“.
Práve pripojeniu sa k tímu Scuderia Ferrari v roku 2000 sa začalo najslávnejšie obdobie jeho kariéry. V tomto čase stál po boku Michaela Schumachera, jedného z najúspešnejších pretekárov v histórii F1. Ich spolupráca v jednom z najlepších tímov priniesla Ferrari sériu majstrovských titulov a Barrichellovi umožnila dosiahnuť úspechy.
Počas jeho pôsobenia vo Ferrari od roku 2000 do 2005 zaznamenal Rubens niekoľko významných výsledkov. Vyhral deväť veľkých cien, vrátane jeho prvých víťazstiev pre Ferrari v Nemecku a Taliansku v debutovom roku 2000.
V roku 2002 a 2004, keď Ferrari dominovalo šampionátu, hral kľúčovú úlohu v získaní bodov pre Pohár konštruktérov, no veľmi sa mu darilo aj individuálne.
Kým vo svojej druhej sezóne v roku 2001 skončil celkovo tretí, v rokoch 2002 a 2004 už dokázal obsadiť druhé miesto, práve za Michaelom Schumacherom. Ich spolupráca bola však často kontroverzná, keďže Ferrari dôsledne uprednostňovalo tímovú réžiu. V roku 2004 však napriek tomu dokázal Rubens získať celkovo až 114 bodov.
Celé obdobie vo Ferrari bolo poznamenané jeho schopnosťou zvládať internú konkurenciu aj tímové rozhodnutia, ktoré preferovali Schumachera ako favorita. V roku 2005 sa však jeho angažmá vo Ferrari skončilo a znova prišlo k zmene tímu.
Po odchode z Ferrari Rubens neprestal byť aktívnym jazdcom v F1 a rozhodol sa zakotviť v tíme Honda, kde pretekal od roku 2006 do 2008. V týchto rokoch sa snažil oživiť tím a dosiahnuť úspechy, no podarilo sa to až vtedy, keď sa tím Honda pretransformoval na Brawn GP v roku 2009. Vtedy získal 77 bodov a skončil tretí.
Po tejto úspešnej sezóne prešiel v roku 2010 Barrichello do tímu Williams, kde pretekal až do konca svojej F1 kariéry. Tieto roky boli náročnejšie, keďže tím mal obmedzené zdroje a často zápasil s výkonnosťou, čo sa prejavilo aj na bodoch.
Barrichello ukončil svoju aktívnu kariéru vo Formule 1 v roku 2011, ale jeho vášeň pre pretekanie ho zaviedla do rôznych iných motoristických disciplín.
Od roku 2012 začal pretekať v americkej IndyCar sérii, kde si vyskúšal nový štýl pretekov. Zapojil sa aj do známych pretekov Indianapolis 500, neskôr sa venoval aj pretekom Stock Car Brasil, kde sa stal jednou z hlavných postáv. Jeho účinkovanie v tejto brazílskej národnej sérii trvá dodnes. Zajazdil si aj na pretekoch 24 hodín LeMans.
Rubens Barrichello má dnes za sebou úspešnú jazdeckú kariéru a je príkladom neúnavného pilota s naozaj komplexným a všestranným talentom. Jeho dva tituly vicemajstra sveta však nie sú to najlepšie, čo dokázal a to už hovorí samo za seba!
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024