expedicia-img
Expedujeme do 24 hod.  

90% tovaru

doprava-img
Doprava ZDARMA  

pri nákupe od 90 €

darcek-img
Starostlivo balíme  

aby balík došiel v poriadku


F1 tím Ferrari: vznik, história, tituly, jazdci a zaujímavosti


06.01.2025
 | 
6 min. čítania.

Ferrari je legendárny tím Formuly 1, ktorý je známy nielen typickou červenou a ikonickým logom s prskajúcim čiernym koňom, ale aj bohatou históriou. Jej súčasťou sú množstvo titulov pre tím aj jazdcov, výnimočné osobnosti aj technické inovácie prekonávajúce aktuálnu dobu. Poďte sa pozrieť, ako sa Ferrari stalo žijúcou legendou!

Vznik a založenie tímu Ferrari a jeho história do dnes

Scuderia Ferrari je tím, ktorého história sa datuje už do roku 1929. Zakladateľom bol Enzo Ferrari a spočiatku išlo o tím spolupracujúci s Alfa Romeo. Cieľom bolo podporiť amatérskych jazdcov z Modeny a tomu sa všetko prispôsobilo.

Po rozchode s Alfa Romeo v roku 1939 Enzo založil noví tím a to Auto Avio Costruzioni Ferrari s cieľom vyvíjať vlastné pretekárske automobily.

Prvými pretekármi, ktorí sedeli za volantom Ferrari, boli Franco Cortese a Nino Farina. Títo pionieri sa zaslúžili o prvotné úspechy, pričom Cortese dokonca šoféroval úplne prvý model 125 S. Tím vo svojich začiatkoch úžasne napredoval a vo roku 1951 si pripísal prvý majstrovský titul F1 s legendárnym Juanom Manuelom Fangiom.

Z počiatočných víťazstiev sa Ferrari postupne transformovalo na globálny symbol talianskej rýchlosti a výkonu. Červené monoposty boli vo svete Formuly 1 známe svojimi technologickými inováciami, charizmou a výnimočnou stratégiou.

História Ferrari je okrem iného zaujímavá aj svojou schopnosťou prispôsobiť sa meniacim sa podmienkam vo svete F1, či už išlo o technologický pokrok, pravidlá pretekov alebo konkurenciu. Nech boli obmedzenia, limity alebo podmienky akékoľvek, od motorov až po formát pretekov, Ferrari sa dokázalo takmer ihneď adaptovať.

Najúspešnejší jazdci tímu a čo všetko v kariére dosiahli

Medzi historicky najúspešnejších a priam ikonických jazdcov tímu Ferrari patria určite Michael Schumacher, Niki Lauda, Alberto Ascari a Kimi Räikkönen.

Prvým známym pilotom Ferrari bol Alberto Ascari, ktorý získal svoje tituly ešte v 50. Rokoch. Bol prvým veľkým šampiónom, ktorý dokázal z monopostu z Maranella vyťažiť maximum. S dvoma titulmi majstra sveta v rokoch 1952 a 1953 bol považovaný za jedného z najrýchlejších a najtechnickejšie zdatných jazdcov svojej doby.

Ďalším veľkým menom je Niki Lauda, ktorý vo Ferrari pretekal v polovici 70. Rokov. S červeným monopostom získal dva tituly a to v rokoch 1975 a 1977. Je známy však najmä tým, že prežil veľkú nehodu v roku 1976 a dokázal sa vrátiť do F1.

Michael Schumacher je dnes už žijúcou legendou. Do Ferrari prišiel v roku 1996 a počas nasledujúcich rokov sa stal symbolom dominancie tohto tímu. Od roku 2000 do 2004 získal päť majstrovských titulov, pričom aj vďaka nemu získaval tím v týchto rokoch pravidelne Pohár konštruktérov a išlo o jedno z najlepších období Ferrari.

Posledným veľkým pilotom Ferrari bol Kimi Räikkönen, ktorý sa k tímu pridal v roku 2007. Tento talentovaný Fín predtým pôsobil v konkurenčnom McLarene a práve po prestupe do talianskeho tímu dokázal spojiť chladnú hlavu a taliansku vášeň.

Tituly a úspechy tímu a najúspešnejšie sezóny v F1

Ferrari je ikonou vo svete Formuly 1 a štatisticky patrí k najúspešnejším tímom v celom šampionáte. Nejde pritom iba o históriu a iba o tituly v ročníkoch.

Ak ide o úspešné sezóny, jednou z najlepších pre Ferrari bol rok 1961, keď tím získal svoj prvý konštruktérsky titul. V tom istom roku Phil Hill vyhral majstrovský titul jazdcov, čo zdôraznilo dominanciu Ferrari v tej sezóne. Model 156, známy ako Sharknose, bol na vtedajšiu dobu technologicky revolučný a na vysokej úrovni.

Významným bol aj rok 1975. Vtedy Ferrari opäť získalo Pohár konštruktérov a Niki Lauda pridal majstrovský titul jazdcov. Tento rok je považovaný za jeden z vrcholov Laudovej kariéry a súčasne je to symbol návratu Ferrari medzi elitu.

Impozantné obdobie pre tím bolo aj medzi rokmi 2000 až 2004. Pod vedením Michaela Schumachera, tím získal konštruktérske tituly v každej sezóne, pričom práve Schumacherov vplyv na tím a jeho pravidelné víťazstvá v týchto rokoch zmenili Ferrari na symbol neporaziteľnosti. Z pohľadu titulov to bolo jeho najlepšie obdobie.

V roku 2007 potom Ferrari obnovilo svoju slávu pod vedením Kimiho Räikkönena. Práve v tejto sezóne sa podarilo tzv. double, čiže získať Pohár konštruktérov pre Ferrari ako aj titul majstra pre Räikkönena. Skrátka, dvojica silný jazdec a silný tím.

Zhrnutie, stručné štatistiky a zaujímavosti o tíme Ferrari

Čo povedať na záver o Ferrari a jeho pôsobení v F1? Zisk 16 titulov konštruktérov pre najúspešnejší tím sezóny a k tomu 15 majstrovských titulov jazdcov hovoria asi sami za seba. Najviac z toho sa podarilo od roku 2000 do 2004, keď Ferrari spolu so Schumacherom získavalo tituly jazdcov aj konštruktérov viac krát po sebe.

Ferrari sa tiež môže pochváliť úctyhodným počtom víťazstiev v pretekoch. S viac ako 230 víťazstvami v Grand Prix sú na špičke v historických číslach. Platí však tiež aj to, že úspech nemožno merať iba číslami, ale aj tým, čo značka prezentuje.

Tu treba upriamiť pozornosť na červenú farbu známu ako rosso corsa. Tá je nielen ikonickou práve pre Ferrari, ale aj všeobecne pre talianske pretekárske autá.

V súčasnosti patrí Ferrari naďalej medzi veľmi silné tím, pričom pravidelne a dlhodobo bojuje o majstrovské tituly a udržiava si svoje postavenie na špičke Formuly 1. Tím je stále v popredí vývoja nových technológií, ktoré môžu mať široký dosah nielen na okruhy, ale aj na celý automobilový priemysel a práve to je pridaná hodnota.

Značka Ferrari je pritom obľúbená medzi fanúšikmi motoršportu po celom svete. Tí obdivujú nielen jej pretekárske úspechy, ale aj dedičstvo, ktoré symbolizuje spojenie špičkovej techniky, dizajnu a typickej talianskej vášne a dravosti na ceste.

Heuréka, zákazníci sú s nami spokojní

Katalóg produktov
expedicia-img
Expedujeme do 24 hod.  90% tovaru
doprava-img
Doprava ZDARMA  pri nákupe od 90 €
darcek-img
Starostlivo balíme  aby balík došiel v poriadku