ATOMIUM active gasoline PLUS je prísada do motorového oleja určená na obnovenie prevádzkových vlastností motora: kompresiu, výkon, zrýchlenie, úroveň spotreby paliva a tiež na predĺženie životnosti motora. Je tiež schopný minimalizovať riziko porúch pri núdzovej strate oleja. Zmes je určená na ošetrenie benzínových motorov (alebo úplne rovnakých benzínových) osobných automobilov s najazdenými viac ako 50 000 km. Aditívum je založené na technológii, ktorá umožňuje jeho použitie pre motory akéhokoľvek typu a konštrukcie, vrátane preplňovaných a nepreplňovaných. Môže byť úspešne použitý pre plynové motory (rovnako pre druhy paliva CNG, LNG a LPG), ako aj pre dvojpalivové motory.
Atmium Activ Plus interaguje iba s kovovými povrchmi v trecích oblastiach. Je chemicky neutrálny, neovplyvňuje vlastnosti motorového oleja ani úmyselne, ani náhodne.
ÚČINKY APLIKÁCIE
V oblasti vysokej teploty a tlaku aditívum Atomium oil aktivuje kovové väzby v trecej ploche. Tým sa postupne vytvára akási ochranná vrstva, ktorá vypĺňa opotrebované miesta a zužuje trecie vôle na optimálnu šírku. Je tiež schopný udržať hustý film motorového oleja.
To vám umožní vyriešiť nasledujúce úlohy:
ZVÝŠIŤ ÚROVEŇ KOMPRESIE A ROVNAKÚ VO VŠETKÝCH VALCOCH.
Obnovené steny valcov a hustý olejový film sťahujú medzery medzi valcami a piestnymi krúžkami. Tým sa dostatočne zníži prienik stlačeného vzduchu do olejovej vane a tým sa zvýši kompresia. Ošetrenie aditívom Atomium nezvyšuje kompresiu nad normálnu úroveň pre konkrétny typ motora, ale robí to tak, ako to bolo v novom motore.
Iné prísady do benzínových motorov môžu úspešne fungovať ako modifikátory proti treniu, ktoré pokrývajú valce ľahko klznými materiálmi. Avšak iba obnovenie tvaru valcov môže zabezpečiť stabilné a bezpečné zvyšovanie kompresie. To je dôvod, prečo môže byť zlúčenina Atomium považovaná za jednu z najlepších prísad do puzdier s nízkou kompresiou.
ZASTAVIŤ SPAĽOVANIE MOTOROVÉHO OLEJA ALEBO HO VÝRAZNE ZNÍŽIŤ
Ochranná vrstva vytvorená ako výsledok ošetrenia motora zmesou Atomium zužuje trecie vôle medzi piestnymi krúžkami a valcami. To zlepšuje zoškrabovanie oleja prstencom a tým znižuje množstvo oleja, ktoré sa má spáliť v spaľovacej komore pri každom zdvihu. Môže dostatočne znížiť alebo dokonca eliminovať horenie oleja v motore.
Prirodzené opotrebovanie a rozšírené vôle sú len jedným z dôvodov horenia oleja, aj keď najčastejším. Iné mechanické prestávky, napr. stvrdnuté tesnenia drieku ventilu alebo praskliny a poškodenie tesnenia môžu spôsobiť plytvanie olejom. Tribotechnická zmes je neaktívna s gumovými detailmi a nedokáže opraviť únik oleja cez zlomené časti, pretože funguje iba v trecích oblastiach.
Atómová zlúčenina nemení bod vzplanutia oleja ani žiadnu inú vlastnosť. Obnovuje normálnu funkčnosť piestnych krúžkov. Eliminácia spaľovania oleja je teda len jedným z pozitívnych dôsledkov.
NA ODSTRÁNENIE tikajúceho hluku Z HLAVY MOTORU
Typickým problémom opotrebovaných motorov je dráždivé tikot vo ventilovom rozvode motora. Oderky na pieste hydraulického zdvihátka vytekajú olej z vnútorného objemu a zariadenie nemôže vykonávať svoje funkcie.
Ochranná vrstva vytvorená zmesou Atomium obnovuje tvar povrchu piestu, optimalizuje vôle, čím zabraňuje úniku oleja a tým rieši problém. Nepotrebujete míňať peniaze a čas na výmenu všetkých zdvihákov alebo zdvihákov ventilov.
Poznámka – Zmes Atomium nie je prísadou na čistenie ventilov. Na odstránenie sadzí zo spaľovacej komory by sa mali použiť iné produkty.
ZBAVTE SA HLUKU A VIBRÁCIÍ MOTORA
Neočakávané zvuky a vibrácie v motore môžu naznačovať rôzne poruchy. Najčastejšie ide o akési „prichytenie“ železa v bloku motora, najmä pri štartovaní. Motor je studený a všetky vôle sú rozšírené. Opotrebované časti majú ešte väčšie medzery. Piest sa začne pohybovať nielen hore a dole, ale aj do strán a narazí do bloku motora.
Motor od začiatku ošetrený aditívom Atomium Active Plus má na trecích plochách a najmä na stenách valcov mazací film. Zjemňuje už prvé pohyby a odstraňuje zvláštne zvuky.
Ďalším dôvodom vibrácií je rozdiel v kompresii vo valcoch. Každý z nich má svoju vlastnú úroveň výkonu, takže motor je pri každom zdvihu poháňaný inak. Ako už bolo opísané vyššie, zlúčenina Atomium umožňuje takmer rovnakú kompresiu. Motor začne pracovať hladšie a tichšie.
NA OBNOVENIE OLEJOVÉHO ČERPADLA A ÚROVNE TLAKU
Pokles tlaku oleja môže byť spôsobený celkovým nedostatkom oleja v systéme alebo opotrebovaním olejového čerpadla.
Obnova trecích plôch vráti výstupný tlak čerpadla na nominálnu úroveň a tým problém vyrieši.
NA MINIMALIZOVANIE SPOTREBY PALIVA
Nominálna kompresia je kľúčovým faktorom pre efektívne spaľovanie paliva. Čím viac energie motor získa z paliva, tým menej benzínu potrebuje. Navyše ošetrenie zlúčeninou Atomium znižuje trenie takmer o 50 %. Celkovo môžu tieto faktory znížiť spotrebu paliva o 6-8% pri zachovaní bežného jazdného režimu. Presné číslo závisí od počiatočného stavu vášho auta a jeho najazdených kilometrov.
Poznámka – Atomium nie je prísada do paliva, nemení vlastnosti paliva ani nemení režimy spaľovania.
NA ZVÝŠENIE VÝKONU MOTORA A AKCELERÁCIU
Normalizácia kompresie poskytuje nominálny výkon motora. Je to citeľné najmä pri akcelerácii, keď potrebujete prudko zvýšiť otáčky.
Na zníženie dymu vo výfuku a jeho toxicity
Obnova kompresie a optimalizácia medzier v skupine valec-piest zaisťuje kvalitné spaľovanie paliva a znižuje olejové výpary. Tým sa znižuje obsah nespálených častíc paliva a produktov spaľovania oleja vo výfukových plynoch, čím sa znižuje ich dymivosť a toxicita.
Prísada Atomium nielenže obnoví opotrebované benzínové motory či plynové motory, ale aj dostatočne spomalí následné opotrebovanie. Predlžuje životnosť motora 2-3 krát a umožňuje vám vyhnúť sa nákladným prestavbám.
OŠETRENIE ATÓMIOVÝMI ZLÚČENINAMI UMOŽŇUJE:
UĽAHČIŤ ŠTARTOVANIE MOTORA A MINIMALIZOVAŤ JEHO OPOTREBOVANIE V MOMENTE SUCHÉHO TRENIA
Ochranná vrstva vytvorená produktom Atomium má mikroporéznu štruktúru. Motorový olej preniká do týchto pórov a vytvára hustý a trvalý film na celom povrchu. Tento olej nikdy netečie dolu do olejovej vane ani počas dlhých období nečinnosti.
Takže od samého začiatku sú mazané časti motora a predovšetkým piesty. Výrazne znižuje sily opotrebovania pri štartovaní motora. Pomáha najmä v chladnom počasí, keď je ťažké prečerpať zamrznutý olej cez motor.
ZNÍŽIŤ SILY OPOTREBOVANIA V DOPRAVNÝCH ZÁPACH
V zápchach motor pracuje v horšom možnom režime. Chýba mu chladenie, pretože nedochádza k prúdeniu vzduchu, má nízky tlak oleja v systéme z dôvodu práce naprázdno a nízkych otáčok. V týchto podmienkach sa motorový olej prehrieva a skvapalňuje. Úroveň ochrany oleja proti opotrebovaniu klesá.
V ošetrenom motore sú všetky trecie plochy chránené kovovou vrstvou, ktorá má zvýšenú mikroelasticitu (pri kolízii sa zdeformuje a potom namiesto zničenia obnoví svoj tvar) a mikrotvrdosť (na zničenie je potrebná väčšia záťaž). Táto vrstva odoláva opotrebovaniu oveľa lepšie ako pôvodný povrch. Hustší olejový film na povrchu vrstvy tiež znižuje množstvo kontaktov dielov.
NA MINIMALIZOVANIE RIZIKA PORUCHY V PRÍPADE NÚDZOVEJ STRATY ROPY
Olejový film, ktorý vďaka svojim konštrukčným vlastnostiam drží na ochrannej vrstve, je schopný ochrániť motor pred odieraním a zasekávaním v prípade náhleho poklesu tlaku oleja.
To vám umožní vyhnúť sa rozbitiu, ak strata oleja alebo pokles tlaku neboli okamžite zaznamenané. Okrem toho vám to v niektorých prípadoch (v závislosti od konštrukcie konkrétneho motora) umožňuje jemne doviesť auto k čerpacej stanici sami.
ZNAKY OPOTREBENIA MOTORA
Známky mechanického opotrebovania prichádzajú pomaly, zatiaľ čo náhle prerušenia spôsobujú viditeľné zmeny na woku vozidla. Z času na čas môžete matne upozorniť, že motor už nie je taký dynamický ako kedysi, miniete trochu viac paliva, aby ste prešli rovnakú vzdialenosť ako vždy, v rôznych jazdných režimoch sa objavilo hukot alebo klepanie. V takom prípade si môžete byť istí – dôvodom je opotrebovanie.
Je nemožné zastaviť opotrebovanie. Navyše zrýchľuje len v čase a približuje vaše auto bližšie a bližšie k nevyhnutnej oprave. Nasledujúce príznaky vám môžu poradiť, že je čas zvážiť ošetrenie motora pomocou obnovovacích prísad:
PRI ŠTARTOVANÍ MOTORA JE ZVUK "ZRUČENIE ŽELEZA".
V dôsledku opotrebovania stien valcov sa medzery medzi nimi a piestami zväčšujú. Nechajte piesty urobiť nejaké pohyby do strán a zasiahnuť blok motora. Citeľné je to najmä pri štartovaní v chladnom počasí, kedy sa rozostupy ešte viac rozšíria. To naznačuje, že povrchy valcov sú veľmi opotrebované a každý zásah ich opotrebováva ešte viac.
VO VÝFUKU JE NEUSTÁLE MODRÝ DYM.
Modrý dym znamená, že olej neustále vstupuje do spaľovacích komôr, čo naznačuje, že medzi valcami a piestnymi krúžkami sú rozšírené medzery v dôsledku ich opotrebovania.
Tribotechnická zmes je schopná obnoviť opotrebované povrchy, odstrániť dym a znížiť spotrebu oleja.
MOTOR ZAČAL PRACOVAŤ HLASNEJŠIE, SILNEJŠIE A OČIALI VIBRÁCIE.
Tieto príznaky môžu naznačovať, že kompresná rovnováha je narušená.
Piesty v rôznych valcoch sú tlačené rôznymi silami, čo narúša rovnomernosť motora. Ak sa tento znak objavil náhle a prudko na seba upozornil, je možné, že došlo k prasknutiu – napríklad prasknutiu piestneho krúžku. Ak sa vibrácie a hluk zvyšovali postupne, nepostrehnuteľne, je to pravdepodobne dôsledok opotrebovania. V tomto prípade bude tribotechnická zmes Atomium schopná obnoviť opotrebované povrchy.
AKO TO FUNGUJE?
Neexistujú žiadne úplne hladké povrchy, aj keď vyzerajú ako zrkadlovo leštený kov. Na mikroúrovni sú vrcholy a priehlbiny. Keď o seba otriete dva povrchy, dôjde ku kontaktu medzi vrcholmi. V malej oblasti okolo bodu kontaktu na zlomok sekundy je veľmi vysoká (viac ako 1000 stupňov) teplota a tlak. Špičky sa poškodia a ich častica vyteká spolu s motorovým olejom.
Tribotechnická zlúčenina Atomium obsahuje drobné čiastočky aktívneho minerálu. V oblasti vysokej teploty a tlaku minerál aktivuje elektronické spojenia v kove. Umožňuje povrchu zachytiť kov z motorového oleja. Deje sa to po celom povrchu sem a tam v priebehu času. Na konci je vytvorená špeciálna ochranná vrstva na celej trecej ploche. Je pevnejší ako bežný povrch a vďaka svojej poréznej štruktúre dokáže udržať hustejší olejový film.
Mikropóry ochrannej vrstvy sú vyplnené olejom, ktorý pod silami povrchového napätia vytvára súvislý film. Obnovenie tvaru a efektívnejšie mazanie umožňujú častiam plniť svoje funkcie tak, ako to bolo stanovené v konštrukcii motora, čo vedie k obnoveniu výkonnostných charakteristík všetkých trecích jednotiek.
Bezpečnostné opatrenia: Pri správnom použití nie je škodlivý.
Prvá pomoc:
Odporúčanie (po 1. fáze): Vymeňte olej. Vymeňte olejový a vzduchový filter.
Dôležité:
Obnovuje správnu funkciu hydraulických zdvíhadiel ventilov.
Počet hodnotení 0
Opýtajte sa nás ohľadom produktu: ATOMIUM active gasoline PLUS 90ml
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 19.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 19.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 21.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 21.11.2024