expedicia-img
Expedujeme do 24 hod 

90% tovaru

doprava-img
Doprava ZDARMA 

pri nákupe od 90 €

darcek-img
Starostlivo balíme 

aby balík došiel v poriadku


Zmena vo výške registračných poplatkov bola schválená!




Čo spôsobili neprimerané registračné poplatky?

 

Ako sme už spomenuli vyššie, neprimerané registračné poplatky zvýhodňovali staršie autá. Horná hranica poplatkov bola v sadzobníku nastavená až na 3 900 eur. Okrem iného príliš vysoké poplatky museli motoristi platiť pri vozidlách s hraničným výkonom max. 80 kW. Takto nastavený systém spôsoboval nezáujem motoristov o kúpu novších vozidiel (priemerný vek vozidiel na našich cestách je 15 rokov). Väčšina novších vozidiel na našich cestách tvoria práve firemné vozidlá, a preto vekový priemer automobilov v osobnom vlastníctve je ešte nižší. Táto situácia spôsobuje vyššie emisie, vyššie prevádzkové náklady a nižšiu bezpečnosť. 

 

Aké zmeny môžeme čakať?

 

Plénum sa rozhodovalo medzi dvoma pozmeňujúcimi návrhmi. Jedným z nich bol návrh poslancov zo strany OĽANO, ktorý mal platiť od začiatku budúceho roka a tabuľka dávala do pomeru výkon motora s výškou správneho poplatku (sadzby od 33 do 2 400 eur). S druhým návrhom prišiel už spomínaný Marián Viskupič (SaS), v ktorom zmeny mali platiť od júla tohto roka s nižšími sadzbami (od 33 do 1 000 eur). Viskupičov návrh bol nakoniec schválený. 

 

Okrem zmeny výšky registračného poplatku (z 3 900 eur na 1 000 eur) sa mení maximálny poplatok za nové auto na 400 eur. Veľmi staré a zároveň výkonné autá budú mať poplatok maximálne 1 000 eur. Ľudia by mali vďaka zmenám ročne ušetriť 27 až 30 milión eur. O úspešných zmenách informovala na svojich sociálnych sieťach strana Sloboda a Solidarita.

„Z 370-tisíc prepisov ročne klesne (alebo pri 33 eur zostane rovnaký) registračný poplatok vo viac ako 95-percentách prípadoch," dopĺňajú liberáli.

 

Upozorňujeme, že stále sa však nemení to, že štát od motoristov bude aj naďalej vyberať poplatky pri každej zmene majiteľa automobilu. 

 

K úspešným zmenám sa na blogu SME vyjadril aj samotný Marián Viskupič, kde argumentoval prečo sú pre Slovensko tieto zmeny nevyhnutné. „Zároveň boli dva ďalšie ciele - aby poplatky mali v sebe environmentálny aspekt (ekologickejšie vozidlo platí menej) a aby sa odstránila diskriminácia nových a novších vozidiel. Priemerný vek slovenského vozidlového parku, aj vďaka pôvodne platným pravidlám, sa stále zvyšuje. Systém vysokých poplatkov na nové vozidlá a ich znižovanie s rastúcim vekom sa používa iba v dvoch krajinách EÚ - Na Malte a práve na Slovensku. V oboch krajinách tento systém spôsobuje postupné starnutie vozidlového parku. " Okrem toho pán poslanec Viskupič priznal, že návrh z decembra minulého roka bol príliš vysoký: „Dlhšie som avizoval, že na úprave pracujeme. Taktiež som si priznal, že pôvodný návrh bol príliš vysoký, a preto som robil všetko čo bolo v mojich silách, aby sme sumy znížili,"

 

Uvádzame tabuľku kde si môžete pozrieť prijaté zmeny platné od 1. júla 2023.

nove-registracne-poplatky.png

 

 

Tak čo na to hovoríte vážení motoristi? Na našich sociálnych sieťach očakávame pozitívne príspevky plné radosti z toho, že konečne na Slovensku došlo k poklesu cien! Aj keď nie tých najdôležitejších.

Heuréka, zákazníci sú s nami spokojní

Katalóg produktov
expedicia-img
Expedujeme do 24 hod  90% tovaru
doprava-img
Doprava ZDARMA  pri nákupe od 90 €
darcek-img
Starostlivo balíme  aby balík došiel v poriadku