Na našom automobilovom trhu sa najčastejšie používajú štyri typy autobatérií:
Olovené batérie sú dnes najčastejšie používané autobatérie. Vo väčšine prípadov sú s náplňou riedenej kyseliny sírovej. Základ takejto autobatérie je tvorený dvomi olovenými doskami (pólmi), ktoré sú oddelené izolačným separátorom. To je základ jedného článku batérie. Články autobatérie sú následne pospájané do série.
Počet článkov autobatérie sa môže líšiť a je daný výsledným napätím autobatérie - najčastejšie 12 V alebo 24 V. Veľkosť dosiek článku určuje kapacitu autobatérie. V autobatérii prebieha pri nabíjaní a vybíjaní obojsmerný chemický proces.
Jedná sa o batérie s najnižšou údržbou. Na rozdiel od ostatných batérií sú olovené batérie zapečatené, preto ich nie je možné nabíjať. Tieto batérie je možné len vymeniť. Olovené batérie tiež pracujú v krátkych zábleskoch, aby poskytli energiu štartovaciemu motoru.
Batéria typu AGM je olovená batéria, v ktorej však elektrolyt nie je v obvyklom tekutom stave, ale ako porézne plnivo zo sklených vlákien, ktoré je zas napúšťané elektrolytom. V praxi to znamená, že v bankách medzi kladnými a zápornými olovenými doskami sa nachádza sklolaminát, ktorý je viazaný elektrolytom.
Batéria AGM bola zvyčajne založená na kyseline olovnatej. Charakteristickou črtou je, že obsahuje absorbovaný elektrolyt a nie tekutý, čo robí zdroj energie funkčnejším. Vyzerá to takto. Medzi kladnými a zápornými doskami je oddeľovač (tesnenie vyrobené z porézneho laminátu). Toto tesnenie, ako špongia, je impregnované elektrolytom, zatiaľ čo sa ukáže ako blokované, vďaka čomu nevyteká a nikde sa neodparuje. Olovené platničky zase veľmi pevne pritláčajú oddeľovač, a preto je možné do každej banky vložiť ďalších 20 - 30 % viac dosiek.
Gélová batéria je utesnená a úplne bezúdržbová batéria. Štruktúrou sa podobá na AGM batériu ale hlavným rozdielom a vlastnosťou medzi nimi je prítomnosť pozitívnych a negatívnych platní hélia namočených v elektrolyte. Po naliatí tohto gélu stvrdne a úplne obalí platne, čím ich izoluje od seba a chráni pred mechanickým poškodením alebo skratmi
Namiesto tekutého elektrolytu sa tak medzi doskami nachádza hustý gél. Preto môžu byť dosky blízko pri sebe a vďaka tomu sa ich do banky zmestí oveľa viac, čo výrazne zvyšuje kapacitu batérie.
Najväčšie výhody tejto batérie sú dlhá životnosť, úplná bezúdržbovosť batérie a pracuje v akejkoľvek polohe.
Konštrukcia využíva zosilnené dosky z olova, ktoré majú veľkú kapacitu a rýchlosť nabíjania. Mikrovlákna sa plnia tekutým elektrolytom kyseliny sírovej. Tento prístup umožňuje chrániť platňu pred sulfatáciou, skratom, predčasným zlyhaním batérie. Bezpečnosť pri používaní tohto modelu je zaručená.
Pôvodne boli vytvorené pre automobily so systémom Start-Stop no rozsah batérie je najrozmanitejší a nemal by sa obmedzovať iba na auto. Používajú sa pre lode, obytné automobily, hybridy, elektrické autá. Popularita produktu je nespornou výhodou - dlhá životnosť, odolnosť proti hlbokým výbojom, rýchle nabíjanie.
Medzi najväčšie výhody patrí aj to, že funguje v teplotnom rozsahu od -50 do +60 ° C. V porovnaní so štandardnými batériami sa zlepšili indikátory zapínania o 30 až 50% a elektrolyt sa prakticky neodparuje, vďaka čomu sú veľmi bezpečné.
zakúpené na filtreaoleje.sk 09.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024