VALENTÍNSKA AKCIA - DOPRAVA DO BALÍKOBOXU ZDARMA OD 12.2. do 19.2.
Subaru Impreza je auto, ktoré si vyslúžilo status legendy. Pre niekoho symbol spoľahlivosti, pre iných zas synonymum pretekania a surovej jazdnej dynamiky. Od bežných ciest až po najnáročnejšie rally trate si Impreza vždy išla vlastnou cestou. Ako tento model vznikol, aká je jeho história, čo všetko priniesol a čo ponúka? Pozrite sa!
Začiatkom 90. rokov Subaru hľadalo náhradu za model Leone a rozhodlo sa vstúpiť do kategórie kompaktných sedanov aj kombi vozidiel súčasne.
Výsledkom bola Impreza, ktorá debutovala v roku 1992 a hneď od začiatku sa odlišovala od konkurencie. Ponúkala symetrický pohon všetkých kolies AWD a motor typu boxer, čo jej zabezpečilo výborné jazdné vlastnosti. Vďaka tomu sa stala ideálnym autom na každodenné použitie, ale aj na dynamickú jazdu v rôznych podmienkach.
Základné verzie mali atmosférické motormi s objemom 1.6, 1.8 a 2.0 litra s výkonom od 90 do 135 koní. Pre vodičov, ktorí by chceli ešte viac, prinieslo Subaru Imprezu WRX s 2.0 litrovým preplňovaným motorom, ktorý mal výkon 211 koní.
Vrcholným modelom sa stala verzia WRX STI, ktorá v japonskej špecifikácii ponúkala až 280 koní. Spolu s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, športovým podvozkom a výkonnými brzdami patrila medzi najrýchlejšie kompaktné športové autá svojej doby. Impreza sa tak už počas svojej prvej generácie vyvíjala na niečo viac, než bola na úvod.
Vrcholným modelom sa stal limitovaný 22B, predstavený v roku 1998 ako odpoveď na úspechy v rallye súťažiach. S rozšírenou karosériou, 2.2-litrovým turbomotorom a agresívnym vzhľadom patrí dodnes medzi najžiadanejšie verzie.
Druhá generácia Imprezy (GD/GG) prišla v roku 2000 s pevnejšou karosériou a lepšou bezpečnosťou. Sedan aj kombi ponúkali atmosférické motory 1.6, 2.0 a 2.5 s výkonom do 165 koní. Skutočný výkon priniesla WRX s 2.0-litrovým turbom a výkonom 218 koní, neskôr zvýšeným na 225 koní. Vrcholná verzia WRX STI mala až 280 koní.
Facelift v roku 2005 priniesol agresívnejší dizajn so svetlami inšpirovanými stíhačkami, lepší diferenciál DCCD, väčšie brzdy Brembo a WRX 2.5 Turbo motor.
Tretia generácia (GE/GH/GR) debutovala v roku 2007 a priniesla prekvapujúcu zmenu. WRX aj STI boli totiž spočiatku ponúkané výhradne ako päťdverový hatchback. To síce zlepšilo praktickosť auta, no fanúšikovia sedanu neboli vôbec nadšení.
Bežné verzie dostali atmosférické motory 1.5, 2.0 a 2.5 litra s výkonom do 170 koní. WRX 2.5 Turbo začala na 230 koní a v roku 2009 bola posilnená na 265 koní. WRX STI tretej generácie mala 2.5l turbomotor s výkonom 300 koní. Subaru tak zjemnilo jej charakter, čím si získala viac fanúšikov, no stratila časť svojej pretekárskej povahy.
Kým teda druhá generácia upevnila legendárny status Imprezy, tretia sa zamerala na komfort a širšiu klientelu. Napriek zmenám zostali WRX a STI ikonickými športovými modelmi, ktoré mali skvelé jazdné vlastnosti a súčasne pretekársky charakter.
Štvrtá generácia Subaru Impreza (GT/GK), predstavená v roku 2016, priniesla úplne novú globálnu platformu SGP. Tá zlepšila tuhosť karosérie, bezpečnosť a jazdné vlastnosti. Impreza sa stala komfortnejšou a lepšie vybavenou, pričom si zachovala tradičné hodnoty typu symetrický pohon všetkých kolies či motor typu boxer.
Nová Impreza prišla ako hatchback aj sedan a pod kapotou sa objavili atmosférické motory, 1.6 l a 114 koní, prípadne 2.0 l a 156 koní. Obe verzie boli spriahnuté s bezstupňovou prevodovkou CVT Lineartronic, ktorá výrazne zlepšila ich spotrebu.
Napriek tomu si Subaru Impreza zachovala stabilitu a skvelé jazdné vlastnosti, ktoré z nej spravili jedno z najlepších áut s pohonom 4 x 4 v celej svojej triede.
Interiér najnovšej generácie prešiel výrazným vylepšením. Pribudli kvalitnejšie materiály, nový infotainment Subaru Starlink a výrazne lepšia bola aj bezpečnostná výbava. Najväčšou novinkou bol systém EyeSight s adaptívnym tempomatom, automatickým núdzovým brzdením a ďalšími pokročilými asistenčnými technológiami.
Hoci sa ostré modely WRX a STI oddelili ako samostatné verzie, Impreza si zachovala svoju identitu . Dodnes prináša spoľahlivosť, vynikajúcu trakciu v akýchkoľvek podmienkach a najlepší zážitok na ceste v triede univerzálnych kompaktov.
Subaru Impreza sa do sveta motoršportu zapísala veľkými písmenami. Už od prvej generácie bola základom pre súťažné špeciály, ktoré dominovali svetovým rally tratiam. Subaru World Rally Team vstúpil do WRC v roku 1993 a odvtedy sa meno Impreza stalo synonymom pre rýchlosť, odolnosť a jazdné schopnosti na rôznych povrchoch.
V 90. rokoch zbierala víťazstvá vďaka legendárnym jazdcom ako Colin McRae, Richard Burns a Petter Solberg, ktorí získali množstvo titulov majstra sveta v rallye. Subaru si pripísalo aj tri tituly medzi konštruktérmi, čo je unikátny úspech.
Súťažné úspechy viedli k vývoju športových cestných modelov WRX a WRX STI, ktoré priniesli pretekársku technológiu do sveta bežných vodičov na cestách.
Prvá WRX sa objavila v roku 1992 a neskôr priniesla ostrejšiu verziu STI s výkonnejším turbomotorom, tuhším podvozkom a lepšími brzdami. Výkony sa pohybovali medzi 280 až 310 koňmi, čo spolu s pohonom všetkých kolies zabezpečilo skvelú trakciu a výnimočné jazdné vlastnosti. Vďaka tomu sa WRX STI zaradilo medzi najlepšie športové sedany.
Po odchode z WRC v roku 2008 WRX STI pokračovalo v pretekárskych úspechoch a lámaní rekordov na Nürburgringu alebo Pikes Peak. Aj keď Subaru už nesúťaží na najvyššej úrovni, duch rally zostáva stále súčasťou jeho športových modelov!
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.02.2025
zakúpené na filtreaoleje.sk 08.02.2025
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.02.2025
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.02.2025
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.02.2025
zakúpené na filtreaoleje.sk 08.02.2025