Ako fungujú štartovacie spreje?
Všetky štartovacie spreje sú zmesi zložené na báze látky zvanej éter, ktorá je účinná pri obťažnom štartovaní motora. Je ich možné použiť pri tuhej zime, vlhkom počasí, slabšej baterke či pri dlhých prestojoch, napríklad poľnohospodárskych strojov. Štartovacie spreje nevadia ako benzínovému agregátu, tak ani naftovému motoru.
Pri moderných a nových vozidlách by nemala nastať situácia, kedy by boli potrebné. V prípade, že áno, je s vaším motorom niečo zle a mali by ste to čím skôr riešiť. Pri starších autách, motorkách, kosačkách alebo traktoroch s karburátorom môžu prísť vhod a zachrániť nepríjemnú situáciu.
Každý správny motorista vie, že benzín horí v plynnej fáze. Studený karburátor to však nevie zabezpečiť a preto je na mieste použiť éterový štartovací sprej, ktorý proces motoru zjednoduší. Štartovací sprej môže pomôcť aj v prípade nefunkčnosti sýtiča alebo pri vlhkosti v palivovom systéme.
Ako použiť štartovací sprej?
V prvom rade je potrebné dodržiavať návod výrobcu na obale štartovacieho spreja. Sprej sa strieka priamo do sacieho potrubia motora. Vždy ho striekajte za vzduchový filter čo najbližšie k motoru. Pri dávkovaní v tomto prípade buďte pozorný a platí, že menej je viac. Nesnažte sa motor presýtiť éterom, pretože zmes je príliš horľavá, ale o tom neskôr.
So štartovacím sprejom by mali manipulovať ideálne dvaja ľudia. Jeden strieka sprej na správne miesto a druhý štartuje. Stačí približne trojsekundový strek a následne skúsiť naštartovať. Keď motor nenabehne, skúste ešte strieknuť približne o dve sekundy dlhšie. Motor by mal za podpory éteru naskočiť. Na začiatku sa vám bude zdať zvuk motora trocha zvláštny, no po chvíli keď éter vyprchá, motor začne klasicky spaľovať palivo. Keď motor nenabehne, je potrebné riešiť iný problém, s ktorým štartovací sprej nepomôže.
Keď to so štartovacím sprejom preženiete
Samotný éter je veľmi horľavou látkou. Príliš veľká dávka zmesi do sacieho potrubia môže spôsobiť vo valci explóziu, ktorá môže poškodiť tesnenie pod hlavou. V niektorých prípadoch môže sprej chytiť v saní a roztrhnúť trubicu od vzduchového filtra k motoru.
V prípade, že vlastníte dieselový motor, buďte ešte viac opatrný a dodržiavajte návod na obale. Pri príliš veľkom pomere zmesi éteru môže dôjsť k jeho predčasnému zhoreniu. V takom prípade hrozí ohnutie ojnice a ďalšie fatálne poškodenia motora.
Štartovacie spreje
Existuje veľké množstvo štartovacích sprejov v rôznych cenových kategóriách a objemoch. Pri jeho kúpe však odporúčame radšej priplatiť a kúpiť tak kvalitnejší produkt. U nás si môžete zakúpiť len tie najkvalitnejšie štartovacie spreje. Odporúčame Dynamax DXT7 v objeme 400 ml, ktorý máme skladom! Tento sprej pri správnom dávkovaní chráni ako motor tak aj batériu. Zároveň rýchlo pôsobí.
Štartovací sprej vie byť pri správnom dávkovaní veľmi dobrým pomocníkom v studenom počasí. Používajte ho však len vo výnimočných situáciách a v správnom pomere, nie vždy keď máte problém s naštartovaním auta.
Máte skúsenosti s použitím štartovacieho spreja? Dajte nám o tom vedieť na našich sociálnych sieťach.
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024