Značka Škoda má svoje korene v Českej republike a to v roku 1895. Václav Laurin a Václav Klement práve vtedy založili spoločnosť, ktorá sa zameriavala na výrobu bicyklov, neskôr aj motocyklov. Na začiatku 20. Storočia prišli na rad prvé vozidlá.
V roku 1925 sa Laurin a Klement spojili s Škodovými závodmi, čím vznikla Škoda Auto, značka taká, ako ju poznáme aj dnes. Od toho momentu prešla mnohými vývojovými etapami, od produkcie luxusných vozidiel v predvojnovom období až po obdobie po druhej svetovej vojne, keď sa začala zameriavať na autá pre širokú verejnosť.
Po páde železnej opony v roku 1989 a následnej transformácii československej ekonomiky vstúpila Škoda Auto do partnerstva s Volkswagenom. Toto spojenie bolo medzníkom a súčasne technologickým aj investičným impulzom pre Škodu.
Odvtedy značka totiž neustále rozširuje svoje portfólio modelov, ktoré zahŕňa všetko od kompaktných mestských vozidiel, cez rodinné kombi až po SUV.
Súčasná éra pre značku Škoda je definovaná snahou o inovácie a udržateľnosť, pričom značka kladie dôraz na rozvoj elektrických vozidiel a nových technológií. Tým sa snaží odpovedať na rastúce environmentálne výzvy a preferencie spotrebiteľov, čo Škodu predurčuje na ďalšie desaťročia úspechu a inovácií v automobilovom priemysle.
Ak ide o históriu, dva z najikonickejších modelov z minulosti značky sú Felicie a Octavia. Symbolizujú dlhú a pestrú cestu automobilovým priemyslom Škodovky. Felicia, ktorá bola predstavená v polovici 50. rokov 20. storočia, sa pre svoje praktické jazdné vlastnosti stala jedným z najpopulárnejších modelov v povojnovom období.
Jej sestra, Škoda Octavia, prišla o niečo neskôr a prvýkrát bola verejnosti predstavená koncom 50. rokov. Tento model získal názov získala podľa latinského slova „osem“, keďže to značilo, že bola ôsmym modelom značky Škoda po druhej svetovej vojne.
Tento model sa rýchlo stal základným kameňom ponuky značky Škoda a to hlavne vďaka svojej priestrannej kabíne, robustnosti a efektívnej výkonnosti.
V 90. rokoch 20. storočia, po zavedení spolupráce so skupinou Volkswagen, sa oba modely dostali znova do ponuky Škodovky. Tak Felicia, ako aj Octavia, boli prepracované a následne sa stali vlajkovými loďami značky na prelome 20 a 21. storočia.
Oba názvy majú v histórii Škody nezastupiteľné miesto. Felicia symbolizuje povojnovú obrodu a optimizmus, Octavia reprezentuje prechod k modernosti a technologickej pokročilosti. Spolu ilustrujú evolúciu značky od začiatkov až po jej súčasné postavenie ako globálneho hráča, pričom ukazujú na spojenie tradície a inovácie.
Ak ide o dnešnú ponuku vozidiel, Škoda ponúka vodičom komplexný výber. Ten zahŕňa typy od mestských vozidiel až po inovatívne elektrické SUV, čím sa snaží uspokojiť rôzne potreby a preferencie zákazníkov na celom svete. Na jednom konci je Škoda Fabia, ktorá predstavuje ideálne riešenie pre tých, ktorí hľadajú efektívne a praktické auto.
Na opačnej strane ponuky je elektrický model Enyaq, ktorý reprezentuje prechod k udržateľnejším dopravným riešeniam. Svojimi jazdnými vlastnosťami, dlhým dojazdom na nabitie a špičkovým interiérom je jasnou technologickou novinkou.
V strednej časti ponuky dominuje Škoda Octavia, ktorá je už roky základným pilierom značky. Octavia ponúka vynikajúcu kombináciu priestoru, výkonu a bezpečnosti, čím je ideálnou voľbou pre rodiny aj podnikateľov. Svojou flexibilitou a širokou ponukou výbavy dokáže uspokojiť zákazníkov v bežnej prevádzke aj na služobné cesty.
Pre tých, ktorí preferujú SUV, má Škoda Kodiaq a Karoq. Kodiaq je SUV s robustným dizajnom, Karoq naopak patrí do triedy kompaktných SUV aj do mesta.
To, čo dominuje všetkým modelom bez ohľadu na veľkosť a typ, sú riešenia známe špeciálne pre túto značku a to ako Simply Clever. Ide o technologické vychytávky, ktoré majú spájať praktickosť a inovatívny nápad a typické sú najmä pre model Superb.
Autá značky Škoda patria medzi najpredávanejšie nielen na trhu v susednej Českej republike, ale pochopiteľne aj u nás. Sú cenené pre svoju vysokú úroveň spoľahlivosti, praktickosti a pomeru ceny a kvality. Medzi plusy patria priestranný interiér, nadpriemerný batožinový priestor a snaha priniesť inováciu do každodennej jazdy.
Značka ponúka širokú škálu motorizácií, vrátane ekonomických a ekologických možností, čiže hybridných alebo elektrických áut. Vozidlá sú vybavené modernými technológiami a asistenčnými systémami, ktoré sú tiež na nadpriemernej úrovni.
Na druhej strane, niektoré modely Škoda môžu byť vnímané ako menej atraktívne. Súčasne sa môžu ceny niektorých vyšších modelových radov zdať vyššie, najmä ak sú porovnávané s nižšími verziami prémiových značiek, špeciálne nemeckého pôvodu. Napriek tomu, Škoda má vozidlá, ktoré sú verejnosťou prijímané väčšinou pozitívne.
Je to pre ich praktickosť, spoľahlivosť a kvalitu dielenského spracovania. Tieto plusy ich robia atraktívnymi pre širokú škálu zákazníkov v celej spoločnosti.
Hoci existujú určité vnímané nevýhody, ako je dizajn či v niektorých prípadoch stále „ľudovosť“ značky, pozitíva Škodovky vysoko prevyšujú tieto aspekty. Zo skúseností majiteľov áut je jasné, že na ich Škodu majú byť prečo hrdí.
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.12.2024