Škoda Superb sa za dve desaťročia vyprofilovala z nenápadného nováčika na symbol priestrannosti a funkčnosti strednej triedy. Pre značku z Mladej Boleslavy bol tento model vlajkovou loďou, no možno ani automobilka sama na úvod jeho produkcie netušila, kde všade sa až vyvinie. Poďte sa pozrieť na jeho históriu aj súčasnosť.
Názov Superb nie je v portfóliu Škody úplne novým pojmom. Prvýkrát ho značka použila už v roku 1934 pre svoj elegantný model 300 Superb. Ten na tú dobu predstavoval vrchol ponuky nielen svojím dizajnom, ale aj technickými riešeniami.
Pri vstupe do nového milénia sa vedenie Škody rozhodlo oživiť toto ikonické auto, aby jasne ukázalo ambíciu dosiahnuť prémiovú úroveň v strednej triede. Latinský výraz „superbus“ pritom znamená „výborný“ či „výnimočný“, čo presne korešpondovalo s víziou vytvoriť auto, ktoré ponúkne viac priestoru, komfortu a najmä funkčnosti.
Prvá moderná generácia Superbu debutovala začiatkom roka 2002 a to na platforme VW B5. Súčasťou ponuky bol úsporný benzínový ako aj dieselový motor, napríklad ikonický 1.8 T s turbom, šesťvalec 2.8 V6 alebo spoľahlivé TDI jednotky.
Aj vďaka zdieľaným technickým riešeniam s Volkswagen Passat dokázal Superb hneď na začiatku zaujať dynamikou jazdy a príjemnou odhlučnenou kabínou. Jeho najväčším tromfom ale bola vnútorná priestrannosť, cestujúci na zadných sedadlách disponovali takým miestom, aké by ste očakávali skôr vo väčších limuzínach vyššej triedy.
Po faceliftovej úprave v roku 2006 s jemnými zmenami prednej masky či vnútorného usporiadania zostal Superb na vrchole ponuky a u nás aj dopytu.
Druhá generácia Škody Superb vstúpila na scénu začiatkom roka 2008 so sviežim dizajnom od Karla Dörrfelda. Priestoru aj komfortu bolo ešte oveľa viac.
Karoséria narástla do dĺžky aj šírky, vďaka čomu sa opäť priblížil luxusnejším limuzínam. Interiér mal kvalitnejšie materiály, ergonomickejšie usporiadanie prvkov a množstvo elegantných prvkov, ktoré budili už na pohľad punc prémiovosti.
Objavili sa nové benzínové TSI motory aj úsporné dieslové TDI jednotky. Z benzínovej ponuky vynikol štvorvalec 1.8 TSI s priamym vstrekovaním a turbom, ale aj športovejší 2.0 TSI. Na strane nafty dominovali 1.9 TDI a obľúbený 2.0 TDI s výkonom od 105 kW až po 125 kW. Nechýbala možnosť pohonu všetkých kolies, čiže 4x4.
Facelift z roku 2013 priniesol prednú masku so širšími lamelami, LED denné svetlá a mierne inak tvarované nárazníky. Infotainment so 6,5‑palcovým displejom dostal vyššie rozlíšenie a možnosť pripojenia cez MirrorLink, rozšírilo sa aj ovládanie hlasom.
V prémiovej výbave Laurin & Klement sa objavili dvojzónová aj trojzónová klimatizácia Climatronic s automatickou recirkuláciou a voliteľným ionizátorom vzduchu. Medzi nové prvky patrili elektricky sklopné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá s pamäťou a množstvo praktických asistentov, vrátane automatického parkovania.
III. generácia Superbu znamenala prelom v dizajne. Prešla na modulárnu platformu MQB, vďaka ktorej sa získala ľahší a tuhší skelet, rovnako tak viac plasticky vystupujúce línie karosérie. Súčasťou výbavy sa stala aj panoramatická strecha, prístrojový panel vo forme digitálneho kokpitu a voliteľný adaptívny podvozok DCC.
Ten disponoval už aj nastaviteľnou tvrdosťou, čo dalo Superbu mierne športovejší charakter. V ponuke motorov sa objavili moderné TSI a TDI agregáty, vrátane mild‑hybridných verzií. Pribudli asistenčné systémy, vrátane držania v jazdnom pruhu.
Facelift z roku 2019 priniesol autu jemné úpravy prednej masky, svetiel a detailov nárazníkov, čo ešte viac podčiarklo moderný a elegantný look.
Štvrtou a poslednou generáciou je model Superb z roku 2024. Ten už priniesol moderné poňatie prednej masky s dôrazom na minimalizmus, integrované LED svetlá a úplne nový kokpit s 15“ centrálnym dotykovým displejom 12,3“ infotainmentom.
Novinkou sú výkonné plug‑in hybridné verzie, ktoré doplnili benzínové a naftové motory s mild‑hybridnou technológiou. Nový Superb ponúka rozšírené asistenčné systémy vrátane autonómneho parkovania či pokročilého adaptívneho tempomatu. Štvrtá generácia je tak zatiaľ to najlepšie od Škodovky a oprávnene vlajková loď značky.
Superb dokázal za takmer 23 rokov existencie spojiť priestrannosť, pohodlie a dostupnosť pre čo najširší počet motoristov. Od prvých modelov až po dnešný minimalistický dizajn stavia na čistých líniách, funkcionalite a najmä na naozaj veľkorysom priestore.
Či už potrebujete auto s kufrom v podobe combi, reprezentatívnu limuzínu alebo moderný plug‑in hybrid, Škoda Superb má riešenie za rozumnú cenu.
Hlavné prednosti tohto modelu sú veľký interiér, variabilné odkladacie riešenia, moderné technológie, v najnovšej generácii už aj plne digitálny kokpit a veľký dotykový displej infotainmentu, všeobecne tiež širokú ponuku asistenčných systémov a pokročilý adaptívny podvozok. Má tiež nadpriemerné hodnotenia v testoch bezpečnosti.
Veľkým plusom je aj široká servisná sieť Škody a dostupné náklady na údržbu, hoci práve v prípade Superbu už treba občas načrieť do peňaženky aj hlbšie. Či už zvažujete benzínový, naftový alebo plnohodnotný plug‑in hybrid, určite si vyberiete.
Áno, v minulosti čelil tak trocha oprávnenej kritike za to, že ide iba o auto odvodené z platformy Passatu. Druhá generácia tiež pôsobila trocha viac ťažkopádne. Každopádne, ak dnes hľadáte auto, ktoré zvládne každodennú prevádzku v meste, komfort pracovných ciest alebo dlhé výlety, Superb je oprávnene silným kandidátom.
zakúpené na filtreaoleje.sk 25.04.2025
zakúpené na filtreaoleje.sk 26.04.2025
zakúpené na filtreaoleje.sk 28.04.2025
zakúpené na filtreaoleje.sk 24.04.2025
zakúpené na filtreaoleje.sk 28.04.2025
zakúpené na filtreaoleje.sk 25.04.2025