Kompaktné športové kupé
Kompaktné rozmery spolu s hnacím ústrojenstvom a technológiou podvozku prispôsobenou z modelov M3 a M4 (CLAR platforma) sú jadrom konceptu vozidla, ktorý dáva novej generácii dvojdverového modelu očarujúcu agilitu a ovládateľnosť. Výrazný charakterový profil sa prejavuje v expresívnom dizajne exteriéru s atletickými proporciami kupé. Nové BMW M2 pokračuje v rôznych atribútoch v tradícii značky športových modelov s kompaktnými rozmermi, ktorá začala v roku 1973 príchodom BMW 2002 turbo. Stavia tiež na úspechu svojho predchodcu, z ktorého sa po celom svete predalo takmer 60 000 kusov.
Novinka sa snaží nadviazať na svojho úspešného predchodcu. Veľkostne je však o 119 milimetrov dlhšia, 16 milimetrov širšia a o 11 milimetrov nižšia oproti predchádzajúcej generácii. Rázvor nápravy narástol o 54 milimetrov, čo prináša priestrannejší interiér. Rozchod kolies sa vpredu zväčšil o 38 milimetrov a iba o 4 milimetre vzadu. Týmito novými úpravami nová M2 generácia pripomína technicky zmenšenú M4 v kompaktnejšej verzii.
Dizajn novinky z dielne mníchovskej automobilky prichádza s veľkou bezrámovou mriežkou chladiča s horizontálnymi lištami, ktorá sa spája s trojdielnym spodným prívodom vzduchu s takmer pravouhlými obrysmi (známy M vzhľad). Po bokoch prednej časti sa nachádzajú bezrámové ľadvinky s takmer štvorcovými otvormi, čo pôsobí agresívne. Dizajn bol vypracovaný s dôrazom na prívod chladiaceho vzduchu a aerodynamickú rovnováhu.
Z profilu si môžeme všimnúť, že došlo k rozšíreniu blatníkov a prahov, ktoré udávajú tón bočnému pohľadu. Typické emkové zrkadlá ostali zachované. Aj zadná časť nového BMW M2 pôsobí kompaktným a silným dojmom. Pridáva množstvo individuálnych prvkov v podobe pútavého spojlera na veku batožinového priestoru, vertikálne usporiadaných reflektorov, vložiek difúzora zadného spojlera a dva páry koncoviek výfuku, ktoré sú umiestnené ďaleko od vonkajších okrajov. Špecifické M kolesá majú vpredu priemer 18 palcov a vzadu 20 palcov.
Zákazníci majú na výber päť lakov karosérie. V ponuke je nový modrý odtieň Zandvoort Blue a červený lak Toronto Red. Za príplatok je dostupná M Carbon strecha, ktorá znižuje hmotnosť vozidla o 6 kilogramov, a adaptívne LED svetlá.
BMW M2 interiér
Z pohľadu vodiča je najvýraznejším interiérovým prvom najmodernejšia architektúra s digitálnym prístrojovým štítom a infotainmentom iDrive 8. Ako to už v nových automobiloch býva, na palubovej doske sa nachádzajú dva veľké dotykové obrazovky BMW Curved Display (12,3 a 14,9 palcov). Operačný systém spolu s obrazovkami boli navrhnuté pre intuitívnu interakciu medzi vodičom a vozidlom. Systém iDrive 8 umožňuje personalizáciu pomocou BMW ID a aplikácie My BMW, ako aj používanie osobnej eSIM vo vozidle. Integrácia smartfónu pre Apple Car a Android Auto je taktiež súčasťou štandardnej výbavy nového BMW M2 a nechýba ani 5G anténny systém pre optimalizované pripojenie. Vďaka M Drive Analyseru a stopkám M Laptimer môžete vyhodnocovať do detailov svoje jazdné výkony na okruhu.
Vodič a spolujazdec sú štandardne vítaní športovými sedadlami v dizajne špecifickom pre daný model z mikrovlákna Sensatec a Alcantara. Alternatívne sú k dispozícii M športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy a perforovanými povrchmi v koži Vernasca s textíliou Sensatec. Je možné dokúpiť aj karbónové sedadlá, ktoré sú vyrábané z uhlíkovými vláknami vystuženého plastu. V tomto prípade sa zníži hmotnosť vozidla o 10,8 kilogramov!
Nové BMW M2 nie je len atraktívnym superšportom. Vo výbave nechýba ani výkonná audiosústava, navigácia BMW Maps či 3-zónová klimatizácia. Nechýba ani možnosť nastavenia jazdného režimu tlačidlom Setup na stredovej konzole. V prípade sklopenia zadných sedadiel viete v M2 previezť aj väčší náklad (390 litrov).
Čo sa schováva pod kapotou
Mníchovská automobilka sa pri novej generácii rozhodla pod kapotu zakomponovať radový 6-valec 3,0 TwinPower turbo, ktorý ma výkon 338 kW (460 koní) s točivým momentom 550 Nm. Svojim výkonom prekonáva predchodcu a dokonca najvýkonnejšiu limitovanú edíciu M2 CS. V štandardnej výbave je v ponuke 8-stupňová automatická prevodovka. Fanúšikovia manuálov si môžu dokúpiť 6-stupňovú manuálnu prevodovku.
BMW M2 dokáže s automatickou prevodovkou dosiahnuť 100 km rýchlosť za 4,1 sekundy. Rýchlosť 200 km dokáže dosiahnuť za 13,5 sekundy. Manuálna prevodovka je pomalšia, pretože prevody sú pomalšie a má menej prevodových stupňov. V tomto prípade dosiahne vozidlo 100 km rýchlosť za 4,3 sekundy a 200 km rýchlosť za 14,3 sekundy. Treba podotknúť, že tieto zrýchlenia sú aj napriek váhe 1 800 kilogramov. Maximálna rýchlosť končí pri údaji 250 km/h, ale s balíkom M Driver Package zaúraduje obmedzovač pri rýchlosti 285 km/h.
Výbava s automatickou prevodovkou má nižšiu spotrebu paliva, ktorá sa pohybuje 9,6 – 9,8l/100 km. V prípade manuálnej prevodovky je to 10 – 10,2l/100 km. Takéto auto si však kúpia zákazníci, ktorí neriešia spotrebu paliva a chcú si vozidlo naplno užiť.
Predaj novinky bude spustený v apríli budúceho roka. Výrobu podľa informácii bude zabezpečovať mexický závod v San Luis Potosí. Zaujímavosťou je tiež, že si za manuálnu prevodovku zákazníci musia priplatiť (verzia s automatom bude lacnejšia, čo sa často nestáva). Predpokladaná cena by mala byť pri automate 72 000 eur. Za manuál si priplatíte približne 500 eur.
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024