expedicia-img
Expedujeme do 24 hod.  

90% tovaru

doprava-img
Doprava ZDARMA  

pri nákupe od 90 €

darcek-img
Starostlivo balíme  

aby balík došiel v poriadku


Sebastien Ogier: životopis, kariéra, nehoda a zaujímavosti


22.06.2025
 | 
6 min. čítania.

Ak milujete vôňu benzínu, hluk motorov a napätie, ktoré by sa dalo krájať, meno Sebastien Ogier vám pravdepodobne netreba predstavovať. Tento francúzsky jazdec patrí medzi najväčšie legendy sveta rely a nielen pre počet jeho víťazstiev. Jeho kariéra je plná zvratov, úspechov aj chvíľ, kedy sa zastavil dych. Poďte ho spoznať!

(Zdroj: depositphotos.com)

Narodenie, detstvo, začiatky pretekania a obdobie pred WRC

Sebastien Ogier sa narodil 17. decembra 1983 v meste Gap vo Francúzsku. Malé horské mestečko, obklopené Alpami, bolo ideálne na to, aby sa mladý Seb naučil vnímať cestu očami, ale aj citom. Ako sa ukázalo, toto jeho vnímanie bolo správne.

Rovnako ako mnohí iní šampióni, aj Ogier začal s motokárami. Pretekanie v klasickom zmysle prišlo až neskôr, keď sa rozhodol skúsiť šťastie v národnom výberovom programe pre mladé talenty s názvom Rallye Jeunes. Táto súťaž bola vo Francúzsku známa ako odrazový mostík pre budúce talenty, no konkurencia bola obrovská.

Napriek tomu sa Ogierovi v roku 2005 podarilo zvíťaziť výhrou získal miesto v seriáli Peugeot 206 Cup, kde si zmeral sily s profesionálnymi jazdcami.

Prvé sezóny boli hlavne o učení, no Ogier rástol rýchlo. Spolu so spolujazdcom Julienom Ingrassiom sa čoraz častejšie objavovali na popredných miestach. V roku 2007 už vyhral celý Peugeot Cup a začal sa o neho zaujímať širší svet rally.

Aj keď na kráľovský šampionát v rely ešte nemal, bolo jasné, že to nie je ďalší jazdec do počtu. Všetko nasvedčovalo tomu, že má talent a to sa ukázalo už v roku 2008. V tejto sezóne sa totiž zúčastnil kompletného programu juniorských majstrovstiev sveta v rely a po náročnej sezóne plnej víťazstiev aj pádov nakoniec získal titul.

Vstup do WRC, pretekanie za Citroën a vo Volkswagene

V roku 2008 sa Sebastien Ogier prvýkrát postavil na štart svetového šampionátu a to na Rally Mexiko. Hoci bol vtedy ešte len jazdcom v juniorskej kategórii, ukázal, že sa s ním musí rátať. Vyhral svoju triedu a zároveň získal už aj prvé body.

Tohto jeho výkonu si všimol Citroën a dal mu šancu v plnohodnotnej WRC verzii auta Citroën C4. Hoci havaroval, ukázal cit pre rýchlosť a prehľad.

Nasledujúce sezóny v Citroëne priniesli jeho prvé veľké pódiá a víťazstvá. Sebastien sa stal stálicou v TOP 5 a začal sa čoraz častejšie porovnávať s tímovým kolegom, legendárnym Sébastienom Loebom. Rivalita v tíme rástla, najmä keď Ogier začal Loebovi pravidelne konkurovať a to aj bodmi, najmä tretím miestom v roku 2011.

V tíme ale bolo miesto len pre jedného lídra a tak sa Ogier rozhodol pre rok 2012 prijať ponuku za tím Volkswagen. Kým ešte v roku 2012 jazdil za Škoda Fabia, od sezóny 2013 dostal Polo R pre WRC a tituly šampióna sa začali sypať.

V sezónach 2013 až 2016 totiž s týmto autom dokázal vybojovať štyri tituly majstra sveta v rally. Najviac sa mu darilo hneď v úvodnej sezóne, kedy nazbieral 290 bodov a dominoval. Množstvo víťazstiev a pódiových umiestnení získal aj v ďalších ročníkoch a to s 267, 263 a 268 bodmi. Po roku 2016 sa však z tímu Volkswagen porúčal.

(Zdroj: depositphotos.com)

Prestup do M-Sport, Citroënu a Toyoty a pôsobenie do dnes

Po 4 tituloch s Polom sa pre sezónu 2017 rozhodol Ogier pre zmenu a prestúpil do tímu M-Sport a auta Ford Fiesta. Hneď v prvej sezóne vyhral Rally Monte Carlo aj Rally Portugalsko a s ďalšími pódiovými umiestneniami získal svoj 5. titul majstra sveta. V 2018 pridal 4 víťazstvá a opäť vyhral šampionát, hoci už len veľmi tesne.

V roku 2019 sa Ogier vrátil do Citroënu, kde začínal. Jeho výsledky už ale boli nevyrovnané. Vyhral síce Monte Carlo, Mexiko a Turecko, ale technické problémy ho stáli titul. Sezónu ukončil na 3. mieste, po tom ako Ott Tänak získal titul šampióna.

V sezóne 2020 prešiel Ogier k Toyote. V skrátenej sezóne, ktorú ovplyvnila pandémia, zvíťazil v Monze, čo mu spolu s ďalšími silnými výkonmi, 2. miesto v Monte Carle a 3. v Estónsku, zabezpečilo siedmy titul. Ten obhájil aj v roku 2021, kedy pridal 5 víťazstiev a získal 8. titul majstra, čím sa priblížil k rekordu Sébastiena Loeba.

Od 2022 jazdí Ogier už len vybrané podujatia. V roku 2022 napríklad vyhral Katalánsko, v 2023 pridal triumfy v Monte Carle, Mexiku a Keni. V roku 2024 vyhral Portugalsko, Taliansko a Grécko. Aj týchto pár účastí mu stačí na seriózne výsledky.

Sebastien Ogier tak aj naďalej dokazuje, že je stále silný. Jedinou otázkou  zostáva, či bude historicky najlepší, napríklad lepší ako Colin McRae.

Kde ešte pretekal, zaujímavosti, osobný život a zhrnutie

Ogier počas svojej kariéry nejazdil iba klasickú WRC rally. Vyskúšal aj Porsche Supercup, ADAC GT Masters a v roku 2017 testoval monopost F1 od Red Bullu.

V roku 2022 sa prvýkrát zúčastnil 24 hodín Le Mans v triede LMP2 aj keď nešlo o víťazstvá, ukázal, že vie jazdiť rýchlo aj mimo klasickej rallye trati. Zúčastnil sa tiež niekoľkých exhibícií a prestížnych eventov. V roku 2011 ovládol Race of Champions, v nasledujúcich rokoch si viackrát zajazdil aj na snehu alebo asfalte.

Nech už šoféroval čokoľvek, jeho prirodzená rýchlosť a prehľad boli vždy viditeľné. Zaujímavosťou je, že Ogier vyhral titul WRC s Volkswagenom, Fordom aj Toyotou a má najviac víťazstiev na Rally Monte Carlo, konkrétne 10.

V sezóne 2013 získal doterajšie maximum a to 290 bodov, pričom počas kariéry nazbieral viac než 3 000 bodov, čo je historické maximum. Ak ide o súkromný život, ten má Ogier usporiadaný. Od roku 2014 ženatý s Andreou Kaiser, nemeckou televíznou moderátorkou. Majú syna Tima. Je známy tým, že si stráži svoje súkromie.

Ogier sa však angažuje sa aj mimo pretekárskeho sveta. Podporuje Make-A-Wish France a v roku 2021 venoval časť výhry zo Safari Rally na pomoc deťom. Aj to je dôvod, prečo jeho kariéra a život pútajú pozornosť nielen ako pretekára, ale aj osobnosti.

Heuréka, zákazníci sú s nami spokojní

Katalóg produktov
expedicia-img
Expedujeme do 24 hod.  90% tovaru
doprava-img
Doprava ZDARMA  pri nákupe od 90 €
darcek-img
Starostlivo balíme  aby balík došiel v poriadku