Ralf Schumacher sa narodil 30. júna 1975 v Hürthu v Nemecko a už od útleho detstva prejavoval záujem o motoršport. Rovnako, ako jeho slávnejší brat Michael, aj Ralf sa začal venovať motokáram už od detstva, dokonca vo veku iba 3 rokov.
Jeho detstvo všeobecne bolo poznačené častými návštevami pretekárskych dráh, kde si budoval povesť talentovaného jazdca. Časom sa Ralf presunul od motokár k súťažiam v nemeckej Formule 3, kde začal svoju kariéru v roku 1994. Jeho výkony v tejto kategórii boli pozoruhodné a práve nimi upútal pozornosť tímov Formuly 1.
Kým v debutovom roku získal 158 bodov a vyjazdil si tretie miesto, v nasledujúcej sezóne v roku 1995 už obsadil titul vicemajstra sveta so 171 bodmi.
Po úspešnej etape vo Formule 3 nasledoval prestup do prestížnej Formula Nippon v Japonsku. Toto obdobie mu prinieslo aj prvý majstrovský úspech, nakoľko v sezóne 1996 si vyjazdil titul so 40 bodmi. O rok neskôr sa už prišiel jeho debut v F1.
Počas dvoch rokov v Japonsku získal Ralf Schumacher cenné skúsenosti, ale aj viacero výnimočných výsledkov. To všetko, spolu so známym menom Schumacher, muselo upútať aj stajne vo Formule 1. Tak sa aj stalo a už o rok neskôr vstúpil do kolotoča kráľovnej motoršportu, kde zotrval celých 11 sezón a to dokopy v 3 tímoch.
Po úspešnom období vo Formula Nippon teda zaujal Ralf Formulu 1, kde v roku 1997 začal svoju kariéru s tímom Jordan. Tento tím išiel do svojej prvej sezóny v nových farbách a od talentu Ralfa Schumachera si sľuboval veľké výsledky. Bohužiaľ, spoľahlivosť monopostu bola veľmi nízka a tak získal Ralf v prvej sezóne iba 13 bodov.
Aj keď sa musel adaptovať na nové prostredie a vyrovnať sa s intenzívnou konkurenciou, dokázal bodovať už pri svojom treťom štarte a to na Grand Prix Argentíny, kde obsadil siedme miesto, čo mu vtedy vynieslo prvý bod v kariére F1.
Rok 1998 bol už pre Ralfa o niečo úspešnejší, pretože tím Jordan prešiel na motory Mugen-Honda, čo znamenalo zlepšenie výkonnosti aj spoľahlivosti monopostu.
Ralf sa v tomto roku jasne ukázal ako schopný pretekár a vybojoval si aj dve pódiové umiestnenia. Vo Veľkej cene Belgicka, ktorá bola ovplyvnená dažďom a nehodami, skončil na druhom miest a tak získal veľmi dôležité body aj pre tím.
V nasledujúcej Grand Prix v Taliansku na okruhu Monza potom svoj úspech zopakoval a dokázal skončiť tretí. Celkovo síce skončil v poradí až na 10. mieste so 14 bodmi, no dokázal v roku 1998 už oveľa pravidelnejšie bodovať. To si všimli aj u konkurencii, konkrétne v tíme Williams, ktorý sa stal jeho ďalšou zastávkou.
Po svojom angažmá s tímom Jordan prešiel teda od sezóny 1999 Ralf Schumacher do Williamsu, čo sa ukázalo ako dôležitý krok vpred v jeho kariére. Už v prvom roku s tímom získal 35 bodov, čo mu vynieslo šieste miesto v konečnom poradí jazdcov. Tento rok bol pre neho dôležitý aj preto, že až tri krát skončil preteky na pódiu.
V roku 2000 Ralf pokračoval v tíme Williams a hoci zaznamenal menej bodov, konkrétne 24, dokázal zlepšiť celkové umiestnenie a skončil už na piatom mieste. O rok neskôr už prišli aj výhry, konkrétne tri a celkovo 4. miesto so ziskom 49 bodov.
V úspechoch s tímom Williams pokračoval aj v sezóne 2002. Opäť z toho bolo 4. miesto, no tentokrát iba 42 bodov, zato však končil na pódiu už dosť pravidelne.
Sezóna 2003 bola pre Ralfa rokom, kedy získal najväčší počet bodov v jednom roku. S dvoma víťazstvami a množstvom ďalších bodovaných pozícií získal až 58 bodov. V tomto roku mu to však paradoxne stačilo až na 5. miesto v celkovom poradí.
Jeho posledný rok s tímom Williams v roku 2004 bol však už nielen o úspechoch, ale aj o problémoch. Monopost mal časté technické ťažkosti, na Veľkej cene Kanady prišla diskvalifikácia a viac krát už preteky nedokončil. Celkovo získal len 24 bodov a skončil na deviatom mieste. Tento rok bol pre neho aj posledným v tíme Williams.
Ralf Schumacher ukončil svoju aktívnu kariéru v Formule 1 v roku 2007 po troch rokoch strávených s tímom Toyota. Práve sem prestúpil na konci roku 2004 z Williamsu a spočiatku sa zdalo, že to jeho kariéru oživí. Minimálne v prvej sezóne.
Počas svojho prvého roku s Toyotou v roku 2005 totiž zaznamenal slušné výsledky a pomohol tímu dosiahnuť štvrté miesto v Pohári konštruktérov a pre seba šieste miesto v celkovom poradí jazdcov. Nasledujúce dve sezóny boli ale už ťažké, najmä v roku 2007, keď dokázal získať iba celkovo 5 bodov a skončil až na 16. mieste.
Práve preto sa v tomto roku aj rozhodol pre úplné ukončenie svojej kariéry v F1. Zameral sa viac na svoj osobný život a stredobodom záujmu sa stala jeho rodina.
V súkromnom živote urobil odvážny krok, keď len nedávno verejne priznal svoju homosexuálnu orientáciu, čo je v prostredí motoršportu, známom svojou konzervatívnosťou, brané za významný čin. Aktívny však ostal aj ako pretekár, hoci už mimo F1.
Platilo to minimálne pre roky 2008 až 2012, keď jazdil v sérii DTM. Okrem toho sa začal venovať aj úlohe televízneho komentátora a experta na F1, kde prispieva svojimi znalosťami a perspektívou k prenosom a analýzam pretekov. Tak, ako množstvo iných bývalých pilotov Formuly 1, aj Ralf Schumacher teda ostáva stále súčasťou sveta rýchlych kolies.
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.12.2024