expedicia-img
Expedujeme do 24 hod. 

90% tovaru

doprava-img
Doprava ZDARMA 

pri nákupe od 90 €

darcek-img
Starostlivo balíme 

aby balík došiel v poriadku


Ralf Schumacher: životopis, kariéra vo Formule 1 a dnes


13.10.2024
 | 
6 min. čítania.

Narodenie, detstvo, motokáry, Formula 3 a Formula Nippon

Ralf Schumacher sa narodil 30. júna 1975 v Hürthu v Nemecko a už od útleho detstva prejavoval záujem o motoršport. Rovnako, ako jeho slávnejší brat Michael, aj Ralf sa začal venovať motokáram už od detstva, dokonca vo veku iba 3 rokov.

Jeho detstvo všeobecne bolo poznačené častými návštevami pretekárskych dráh, kde si budoval povesť talentovaného jazdca. Časom sa Ralf presunul od motokár k súťažiam v nemeckej Formule 3, kde začal svoju kariéru v roku 1994. Jeho výkony v tejto kategórii boli pozoruhodné a práve nimi upútal pozornosť tímov Formuly 1.

Kým v debutovom roku získal 158 bodov a vyjazdil si tretie miesto, v nasledujúcej sezóne v roku 1995 už obsadil titul vicemajstra sveta so 171 bodmi.

Po úspešnej etape vo Formule 3 nasledoval prestup do prestížnej Formula Nippon v Japonsku. Toto obdobie mu prinieslo aj prvý majstrovský úspech, nakoľko v sezóne 1996 si vyjazdil titul so 40 bodmi. O rok neskôr sa už prišiel jeho debut v F1.

Počas dvoch rokov v Japonsku získal Ralf Schumacher cenné skúsenosti, ale aj viacero výnimočných výsledkov. To všetko, spolu so známym menom Schumacher, muselo upútať aj stajne vo Formule 1. Tak sa aj stalo a už o rok neskôr vstúpil do kolotoča kráľovnej motoršportu, kde zotrval celých 11 sezón a to dokopy v 3 tímoch.

Začiatok v F1: prvé dve sezóny 97 a 98 v Jordane

Po úspešnom období vo Formula Nippon teda zaujal Ralf Formulu 1, kde v roku 1997 začal svoju kariéru s tímom Jordan. Tento tím išiel do svojej prvej sezóny v nových farbách a od talentu Ralfa Schumachera si sľuboval veľké výsledky. Bohužiaľ, spoľahlivosť monopostu bola veľmi nízka a tak získal Ralf v prvej sezóne iba 13 bodov.

Aj keď sa musel adaptovať na nové prostredie a vyrovnať sa s intenzívnou konkurenciou, dokázal bodovať už pri svojom treťom štarte a to na Grand Prix Argentíny, kde obsadil siedme miesto, čo mu vtedy vynieslo prvý bod v kariére F1.

Rok 1998 bol už pre Ralfa o niečo úspešnejší, pretože tím Jordan prešiel na motory Mugen-Honda, čo znamenalo zlepšenie výkonnosti aj spoľahlivosti monopostu.

Ralf sa v tomto roku jasne ukázal ako schopný pretekár a vybojoval si aj dve pódiové umiestnenia. Vo Veľkej cene Belgicka, ktorá bola ovplyvnená dažďom a nehodami, skončil na druhom miest a tak získal veľmi dôležité body aj pre tím.

V nasledujúcej Grand Prix v Taliansku na okruhu Monza potom svoj úspech zopakoval a dokázal skončiť tretí. Celkovo síce skončil v poradí až na 10. mieste so 14 bodmi, no dokázal v roku 1998 už oveľa pravidelnejšie bodovať. To si všimli aj u konkurencii, konkrétne v tíme Williams, ktorý sa stal jeho ďalšou zastávkou.

Prestup do Williamsu a sezóny v rokoch 99 až 2004

Po svojom angažmá s tímom Jordan prešiel teda od sezóny 1999 Ralf Schumacher do Williamsu, čo sa ukázalo ako dôležitý krok vpred v jeho kariére. Už v prvom roku s tímom získal 35 bodov, čo mu vynieslo šieste miesto v konečnom poradí jazdcov. Tento rok bol pre neho dôležitý aj preto, že až tri krát skončil preteky na pódiu.

V roku 2000 Ralf pokračoval v tíme Williams a hoci zaznamenal menej bodov, konkrétne 24, dokázal zlepšiť celkové umiestnenie a skončil už na piatom mieste. O rok neskôr už prišli aj výhry, konkrétne tri a celkovo 4. miesto so ziskom 49 bodov.

V úspechoch s tímom Williams pokračoval aj v sezóne 2002. Opäť z toho bolo 4. miesto, no tentokrát iba 42 bodov, zato však končil na pódiu už dosť pravidelne.

Sezóna 2003 bola pre Ralfa rokom, kedy získal najväčší počet bodov v jednom roku. S dvoma víťazstvami a množstvom ďalších bodovaných pozícií získal až  58 bodov. V tomto roku mu to však paradoxne stačilo až na 5. miesto v celkovom poradí.

Jeho posledný rok s tímom Williams v roku 2004 bol však už nielen o úspechoch, ale aj o problémoch. Monopost mal časté technické ťažkosti, na Veľkej cene Kanady prišla diskvalifikácia a viac krát už preteky nedokončil. Celkovo získal len 24 bodov a skončil na deviatom mieste. Tento rok bol pre neho aj posledným v tíme Williams.

Koniec kariéry v Toyote, rodina, coming out a čo robí dnes

Ralf Schumacher ukončil svoju aktívnu kariéru v Formule 1 v roku 2007 po troch rokoch strávených s tímom Toyota. Práve sem prestúpil na konci roku 2004 z Williamsu a spočiatku sa zdalo, že to jeho kariéru oživí. Minimálne v prvej sezóne.

Počas svojho prvého roku s Toyotou v roku 2005 totiž zaznamenal slušné výsledky a pomohol tímu dosiahnuť štvrté miesto v Pohári konštruktérov a pre seba šieste miesto v celkovom poradí jazdcov. Nasledujúce dve sezóny boli ale už ťažké, najmä v roku 2007, keď dokázal získať iba celkovo 5 bodov a skončil až na 16. mieste.

Práve preto sa v tomto roku aj rozhodol pre úplné ukončenie svojej kariéry v F1. Zameral sa viac na svoj osobný život a stredobodom záujmu sa stala jeho rodina.

V súkromnom živote urobil odvážny krok, keď len nedávno verejne priznal svoju homosexuálnu orientáciu, čo je v prostredí motoršportu, známom svojou konzervatívnosťou, brané za významný čin. Aktívny však ostal aj ako pretekár, hoci už mimo F1.

Platilo to minimálne pre roky 2008 až 2012, keď jazdil v sérii DTM. Okrem toho sa začal venovať aj úlohe televízneho komentátora a experta na F1, kde prispieva svojimi znalosťami a perspektívou k prenosom a analýzam pretekov. Tak, ako množstvo iných bývalých pilotov Formuly 1, aj Ralf Schumacher teda ostáva stále súčasťou sveta rýchlych kolies.

Heuréka, zákazníci sú s nami spokojní

Katalog produktů
expedicia-img
Expedujeme do 24 hod.  90% tovaru
doprava-img
Doprava ZDARMA  pri nákupe od 90 €
darcek-img
Starostlivo balíme  aby balík došiel v poriadku