Nafta pochádza z ropy. Tisíce uhľovodíkových zlúčenín, ktoré tvoria ropu, sa oddelia bodom varu alebo destiláciou. Ťažšia časť ropy z destilačnej veže sa používa na výrobu nafty. Jednoduchá destilácia nevytvorí dostatok ropy alebo nafty, takže sa uskutočňuje tepelné / katalytické krakovanie / hydrokrakovanie, aby sa vytvorili menšie zlúčeniny, ktoré sa môžu hydrogenizovať, aby sa zlepšila farba a zápach a znížil obsah síry.
Medzi výhody patrí o 25 až 30 percent lepšia palivová účinnosť ako u zážihových motorov, oveľa väčší krútiaci moment ako u podobných zážihových motorov, nedostatok vyladenia zapaľovania kvôli absencii zapaľovacích sviečok a robustnejšia konštrukcia, ktorá sa pri dobrej starostlivosti prejaví na dlhšej životnosti motora. Medzi nevýhody naftových motorov patrí neustále rastúca cena nafty, priemerný výkon dieselových motorov staršej konštrukcie a oveľa vyššie nároky na údržbu.
Nafta má vyššiu hustotu energie ako benzín, takže na vyrobenie rovnakej energie je potrebné menej paliva. Naftové motory tiež spaľujú palivo pri oveľa vyššej teplote, čo vedie k efektívnejšiemu spaľovaniu paliva.
Pojem „spaľovač oleja“ sa pôvodne používal na označenie parných strojov, ktoré ako palivo používali olej. Pri hovorovom použití je však spaľovač oleja dieselový motor, ktorý sa tak nazýva kvôli olejovej štruktúre nafty a tiež preto, že motorová nafta sa často označuje ako olej.
Bionafta nie je to isté ako bežná nafta. Je to alternatíva alebo prísada do nafty, ktorú je možné použiť v naftových motoroch s malými alebo žiadnymi úpravami. Bionafta sa nevyrába z ropy, ale z rastlinných olejov alebo živočíšnych tukov, ktoré boli chemicky upravené.
V Indii sa jatrofový olej považuje za najpreferovanejšiu voľbu zdroja bionafty, pretože nemá nepriaznivé alebo negatívne účinky na produkciu obilia alebo iného dôležitého poľnohospodárskeho tovaru.
Benzínové motory pracujú s veľmi špecifickým pomerom paliva a vzduchu. Vo vysokých nadmorských výškach je vzduch redší - doslova: na kubickú stopu je menej molekúl vzduchu. To znamená, že v horách musia benzínové motory pridávať menšie množstvo paliva, aby bol pomer perfektný, čo ovplyvňuje výkon. Naftové motory majú turbodúchadlá, ktoré vo vysokých nadmorských výškach pumpujú viac vzduchu do spaľovacích komôr, čo im pomáha dosahovať lepší výkon.
Je to tak preto, lebo nafta je oveľa horľavejšia ako benzín. V automobile je na zapálenie nafty potrebný intenzívny tlak alebo trvalý plameň. Na druhej strane, ak hodíte zápalku do kaluže benzínu, nemusí sa ani dotknúť povrchu a hneď vznieti výpary nad povrchom. Určite to však neskúšajte doma.
zakúpené na filtreaoleje.sk 02.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 02.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 02.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 02.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 02.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 02.12.2024