Ostrejší design plný tradičných prvkov
Mustang je jedným z najúspešnejších športových modelov histórie. Počas 58 rokov existencie niekoľkých generácií sa z neho dokázalo predať viac ako 10 miliónov áut. Posledná generácia bola predstavená v roku 2014 a stala sa celosvetovo najpredávanejším kupé. Po deviatich rokoch sa už žiadalo, aby došlo k predstaveniu tej nasledujúcej.
Siedma generácia Fordu Mustang ma kódové označenie S650. Postavená je na prepracovanej platforme prechádzajúcej generácie s označením S550. Z designového hľadiska môžeme hovoriť skôr o evolúcii, pretože nový model čerpá z prvej a odchádzajúcej šiestej generácie. Vidno to na ostrejších líniách, svalnatejšom postoji blatníkov a na skrátenom zadnom previse. Odstránené boli ikonické prelisy na dverách, ktoré boli inšpirované Mustangom zo 60. rokov. Slávne zadné svetlá ostali zachovalé, po novom však budú v LED prevedení.
Prvý krát budú jednotlivé verzie Mustangu disponovať odlišným designom prednej časti. Vyššia rada pod označením GT bude mať väčšie sacie otvory, špecifický splitter a otvory na prednej kapote. Najvyššej rade s označením Dark Horse pribudnú na prednú masku ,,nozdry,, na dverách rozšírené prahy, zadné krídlo či difúzor inšpirovaný okruhovými špeciálmi.
V ponuke budú mať zákazníci na výber 12 rôznych farieb karosérie a dva designy 19-palcových diskov kolies. Dokonca je možné si vybrať z dvoch farebných prevedení brzdových strmeňov.
Interiérová revolúcia
Od roku 2014 sa toho veľa zmenilo a preto najväčšou medzigeneračnou zmenou prešiel práve interiér. Ten je štandardne viac zdigitalizovaný. Na palubovej doske pribudli dve spoločným sklom prekryté obrazovky. Prístrojový panel s uhlopriečkou 12,4 palca a centrálny displej s uhlopriečkou 13,2 palca. Rozhranie beží na novej platforme infotainmentu SYNC4 s hlasovým asistentom Alexa od Amazonu. Pre konzervatívnejších vodičov bude možné analógové zobrazenie budíkov.
Najnovšie multimédia disponujú neuveriteľnou grafikou, ktorá je plne konfigurovateľná. Umožňuje to hráčom známa technológia Unreal Engine 3D pre renderovanie kvalitného 3D modelu Mustanga na obrazovke v reálnom čase. Vďaka softvéru má byť nastavenie rôznych funkcií jednoduché a intuitívne. Keďže žijeme v digitálnej dobe množstvo fyzických tlačidiel bolo presunutých na dotykové obrazovky.
Modernizáciou prešiel aj samotný volant, ktorý má v spodnej časti ľahko sploštený veniec. Na svoje si prídu aj milovníci technológii, pretože pribudla indukčná bezdrôtová nabíjačka mobilných telefónov, adaptívny tempomat, systém rozpoznávania dopravných značiek, udržiavanie v jazdnom pruhu a nechýbajú ani USB porty pod stropom, aby bolo možné pripojiť kameru. Niektoré funkcie bude možné ovládať na diaľku prostredníctvom aplikácie FordPass. Medzi takéto funkcie patrí diaľkové štartovanie, odomykanie, prístup k údajom palubného počítača alebo zistenie polohy vozidla. Inšpiráciou v tomto bol elektrický model Ford Mustang Mach-E.
V novom Mustangu nebudú využívané tvrdé plasty. Nahradia ich mäkké povrchy a koža (sedadlá, palubová doska či výplň dverí). Audiosystém B&O s 12 reproduktormi a subwooferom sa postará o kvalitný zvuk.
To najdôležitejšie je pod kapotou
To najdôležitejšie čo nás zaujíma sa skrýva pod kapotou. Predstavené boli dva typy motorov. Základným bude preplňovaný štvorvalec 2,3 EcoBoost, ktorý bude mať upravené vŕtanie a zdvih, nové turbo typu twin-scroll a v podstate ide o úplne nový agregát. K dispozícii bude v tomto prípade 6-stupňová manuálna prevodovka s medziplynom, pre rýchlejšie radenie.
Druhým bude štvrtá generácia vidlicového 8-valca 5,0 V8 Coyote. Motor po novom dostal dvojité sanie a dve škrtiace klapky, čo urýchli reakciu na stlačenie plynu. V prípade výkonu a technických údajov Ford na prezentácii toho veľa neprezradil a tak si na to budeme musieť ešte chvíľu počkať. K dispozícii bude tiež 10-stupňová automatická prevodovka.
Príplatkový paket Performance doplní Mustang o samosvorný diferenciál, športový výfuk s aktívnymi klapkami a brzdy Brembo. Verzie GT a Dark Horse budú mať paket Performance automaticky. K dispozícii bude aj aktívny podvozok MagneRide, ktorý monitoruje povrch vozovky tisíckrát za sekundu a okamžite upravuje činnosť tlmičov. Mustang bude tiež vybavený jazdnými režimami Normal, Sport, Sleep, Drag a okruhovým Track. Najväčšou vychytávkou bude elektronická ručná brzda, ktorá bola vytvorená originál pre driftovanie.
Dark Horse
V Detroite bola predstavená už vyššie spomenutá verzia Dark Horse. Ide o najostrejšiu verziu Fordu Mustang siedmej generácie, ktorá je venovaná pre najnáročnejších zákazníkov. Ponúka ešte vyššiu rýchlosť, precíznejšie ovládanie, lepšiu agilitu, vyššiu odolnosť a životnosť. Ford sľuboval vo variante Dark Horse výkon silu až 500 koní! Kľúčovými prvkami budú prídavný chladič motorového oleja, chladič prevodového oleja pre automatickú prevodovku, odľahčený chladič s väčším odvodom tepla, výkonnejšie ventilátory chladenia a chladič diferenciálu. Spolu s týmto ponúkne agresívnejšie designové prvky a špecifický chladný modrý odtieň laku pod názvom Ember.
Tak čo páči sa vám nový Ford Mustang siedmej generácie? Očakáva sa, že sa nový model dostane k zákazníkom až na budúci rok a prednostne predaj začne v USA. V Európe sa predpokladá úspornejšia verzia so základným 4-valcom. Ceny sú zatiaľ taktiež neznáme a dozvieme sa ich v priebehu budúceho roka.
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.12.2024