Plátenná strecha
Začneme tým čo najviac definuje novinku talianskej automobilky – plátennou strechou. Skladacia plátenná strecha je zložená z piatich vrstiev a podľa výrobcu je akusticky porovnateľná s pevnou skladacou strechou. Ferrari zákazníkom ponúka výber látky na mieru spolu s kontrastným prešívaním strechy. Vďaka skladaciemu mechanizmu sa dokáže strecha sklopiť za 13,5 sekundy na tri časti do zadných priestorov automobilu. Na sklopenie strechy nemusíte stáť na mieste. Elektronika umožňuje manipulovať so strechou aj počas jazdy a to až do rýchlosti 60 km/h.
Dizajn Ferrari Roma Spider
Ferrari zvolilo plátennú strechu kvôli úspore miesta v batožinovom priestore, veľké rozmery však nečakajte. Batožinový priestor má novinka v objeme 255 litrov. V prípade, že vám tento objem nestačí je možné sklopiť operadlá zadných sedadiel .
Zadná časť auta bola navrhnutá tak, aby dizajn plynulo nadväzoval na novú strechu. Zakončená je spojlerom z uhlíkových vláken a výrazným difúzorom. Zníženú torznú tuhosť karosérie konštruktéri kompenzovali dodatočne zosilnenými prahmi a pevnejšími prednými stĺpikmi, respektíve vystuženým celým rámom predného okna.
Pre lepšie obtekanie vzduchu nad kabínou a lepší akustický komfort nainštalovali taliansky konštruktéri malý 5 mm výčnelok do rámu čelného skla.
Interiér Ferrari Roma Spider
V interiéri je zmien minimum. Jeho prevedenie je totožné s predchádzajúcou verziou s pevnou strechou. Vodič dokáže cez nový volant ovládať väčšinu funkcií v aute (nemusí pri jazde skladať ruky z volantu). Pre športovejší pocit je štartovacie tlačidlo podsvietené červenou farbou.
Predné sedadlá sú vyhrievané a majú možnosť elektronického nastavenia v 18 smeroch. Sedadlá môžu byť vybavené aj vyhrievaním krku. Do operadiel zadných sedadiel bol patentovaný veterný deflektor, ktorý ma za úlohu znížiť turbulencie v kabíne. Deflektor je možné ovládať do rýchlosti 170 km/h, ale len v prípade, že nie sú obsadené zadné sedadlá. Zatiaľ však nebolo predstavené fungovanie tohto systému zo strany automobilky.
Aj napriek tomu, že sa novinka odvoláva na La Dolce Vita, nájdeme tu infotainment ovládaný cez 8,4 palcovú dotykovú obrazovku. Za príplatok je možné doplniť druhú obrazovku pred spolujazdcom s uhlopriečkou 8,8 palca.
Čo nájdeme pod kapotou?
Ferrari Roma Spider je oproti predchádzajúcemu modelu s pevnou strechou ťažšie o 84 kilogramov (1 586 kg). Aj napriek tomu podáva rovnaké výkony. Pod kapotou nájdeme 3,9 litrový dva krát preplňovaný vidlicový osemvalec s výkonom 456 kW (620 koní). Najvyšší krútiaci moment má novinka 760 Nm.
Novinka je poháňaná 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Z miesta dokáže akcelerovať na rýchlosť 100 km/h za 3,4 sekundy. Na svojho predchodcu s pevnou strechou stráca v šprinte na 200 km/h štyri desatiny sekundy (čas 9,7 sekúnd). Maximálna rýchlosť kabrioletu presahuje 320 km/h.
Čo Ferrari zatiaľ neprezradilo, je cena nového Ferrari Roma Spider. Za predchádzajúci model si talianska automobilka účtuje 200 000 eur. Ak vám novinka padla do oka, na konečnú cenu si budete musieť ešte chvíľu počkať. Čo na ňu hovoríte? Zanechajte nám komentár na sociálnych sieťach.
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.12.2024