Design tejto novej bomby bol odhalený v upútavke ešte pred premiérou. BMW pokračuje vo svojom trende s veľkou mriežkou chladiča aj pri tomto modely. Predné svetlá boli premiestnené do tmavého výklenku nárazníka a kryštálové svetlomety využívajú kryštály Swarovski podsvietené 14 LED diódami ako bočné označovače a denné svetlá. Boli pridané rôzne vonkajšie prvky, ktoré dotvárajú luxusnejší a prémiovejší vzhľad, aký ma správna vlajková loď mať.
Interiér prechádzajúcich generácií modelu 7 sa výrazne nelíšil od interiéru nižších rád. Väčšinou boli odlišné povrchové úpravy tlačidiel, no iné rozdiely by ste hľadali zbytočne. Nová kabína ponúka rôzne farebné a materiálové možnosti, vrátane dvojfarebnej kombinácie kože Merino a kašmírovej vlny. Samotné vnútro kombinuje sklo, drevo, spomínanú luxusnú kožu a nehrdzavejúcu oceľ.
Novinka predvádza v interiéri prvky ambientného osvetlenia. Palubná doska, ktorá dostala názov Interaction Bar, je podsvietená po celej svojej šírke. Tlačidlá na jednoduché ovládanie klimatizácie sa nachádzajú pod zakrivenou dotykovou obrazovkou, zatiaľ čo tlačidlá na otváranie a zatváranie dverí sú na vzdialených vonkajších okrajoch. Áno, tušíte správne, dvere v tomto modely sa dokážu automaticky otvoriť ale aj zavrieť (podobne ako to má Rolls Royce).
Lepší užívateľský zážitok vytvárajú režimy My Modes a ôsma generácia systému iDrive. My Modes slúži vodičovi na prispôsobenie jazdných vlastností auta a na vytvorenie atmosféry podľa jeho požiadaviek. Zmenou prešla aj panoramatická sklenená strecha Sky Lounge, na ktorej sa dá nastavovať LED osvetlenie.
Dôležitý je aj zážitok cestujúcich na zadných sedadlách, preto sa BMW rozhodlo upgradovať aj zadnú časť interiéru. Nechýbajú vankúšové opierky, polohovateľné sedadlá a bezdrôtová nabíjacia podložka. Najväčšou novinkou je výklopný širokouhlý monitor BMW Theatre Screen s uhlopriečkou 31,3″ a s 8K rozlíšením. Vytvára pocit malej súkromnej kinosály, kde si viete na sledovanie vybrať svoj obľúbený program a užiť si jazdu. Premenou prešli aj madlá dverí, kde sa nachádzajú malé 5,5″ dotykové obrazovky. Na nich si môžu cestujúci individuálne nastavovať kúrenie, ventiláciu, vlastnú klimatickú zónu, okolité osvetlenie, audiosystém a pod.
Pre všetkých audio nadšencov si pripravilo BMW 18 alebo 36 reproduktorový systém priestorového zvuku s reproduktormi od Bowers & Wilkins, ktoré sú integrované do opierok hlavy a do stropu. Nová 7 má vo vnútri viac priestoru, pretože je dlhšia a širšia ako jej predchodca. Sľúbené bolo aj zväčšenie priestoru nad hlavou.
V Európe zatiaľ bude v ponuke elektrická verzia i7 xDrive60, ktorá bude poháňaná dvoma elektromotormi. Celkový výkon by mal tento model dosahovať 536 koní s dojazdom 590-625 km. Na vybraných trhoch budú od spustenia predaja v ponuke dva modely so spaľovacím motorom a 48V mild-hybrid systémom na zníženie spotreby paliva. Najvyšším modelom bude 760i xDrive so 4,4 litrovým motorom V8 a s výkonom 536 koní. Odhadovaný čas na dosiahnutie 100km rýchlosti je 4,2 sekundy. Slabším modelom v ponuke bude 740i xDrive, ktorý bude poháňaný 3 litrovým šesťvalcovým motorom s výkonom 375 koní. Odhadovaný čas z 0 na 100 km je 5 sekúnd. Obe benzínové varianty budú mať k dispozícii osem stupňovú automatickú prevodovku. Na európskom trhu by sa mali objaviť niekedy na jar 2023.
Nový model BMW 7 tak môžeme začať porovnávať so svojimi konkurentmi, ktorými sú Audi A8, Lexus LS a Mercedes-Benz triedy S. Čo vravíte na túto novinku vy? Páči sa vám alebo u vás prevláda sklamanie? Za nás je to úplná bomba!
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024