Nová Škoda Superb pôsobí už na prvý pohľad oblejšie a väčšie, no zároveň tvarovo omnoho viac aerodynamickejšie. Príslušnosť Superbu k značke Škoda je najviac viditeľná vpredu a to typickou osemuholníkovou maskou s povrchom typu Dark Chrome.
Nárazníky, kolesá, kľučky či spätné zrkadlá sú dizajnovo optimalizované a hoci niektoré ostré línie si auto ešte ponechalo, celkovo pôsobí viac jemne a oblo.
To, čo vás spredu upúta tak deň aj v noci, sú nové svetlá. Tie po novom obsahujú kryštalické prvky a prvýkrát v histórii ponúka automobilka aj možnosť príplatkových bi-LED matrix reflektorov. Každý obsahuje 2 moduly, ktoré majú 36 diód a v noci vytvárajú efekt modrej farby. Spredu je dizajn karosérie členitý a hrany ešte stále dosť ostré.
K takémuto dynamickejšiemu vzhľadu prispievajú aj denné svetlá s grafikou písmena L. Tie zadné sú oproti predchodcovi o niečo užšie a zachovávajú si grafiku písmena C, vo vyššej výbave sú ich súčasťou aj animované „smerovky“.
Celkovo prišiel Superb dizajnovo o svoj predošlý vzhľad v štýle „tornado line“, no aj tak ide o mimoriadne vydarené vozidlo. Tak liftback verzia ako aj combi karosárske prevedenie prinášajú elegantný a moderný štýl. K tomu prispievajú aj nové dizajny diskov a farby lakov, vrátane čierneho Ebony či strieborného Pebble.
Ak ide o pohon, tak ako aj v predošlej generácii, Škodovka stavila tak na benzínové ako aj dieselové agregáty. Základom ponuky je už tradične naftový motor s objemom 2,0 litra v prevedení turbodiesel, ktorý vám ponúka výkon 110 kW.
K dispozícii je aj o niečo výkonnejšia verzia 2,0 litrového turbodieselu a to až 142 kW. V oboch prípadoch je základom ponuky 7-stupňová automatická prevodovka DSG. Tá je štandardom aj v prípade benzínových motorov, kde má Superb v ponuke 3 rôzne možnosti. Prvou je 1,5 TSI evo2 MHEv, čo je 4-valec s výkonom 110 kW.
Ďalšími dvoma benzínovými agregátmi je 2,0 litrový benzín TSI a to v dvoch výkonnostných verziách. Slabšia ponúka výkon 150 kW, tá silnejšia má výkon 195 kW.
Kým základný benzínový agregát je mild-hybrid, čiže disponuje 48V štartérom a malou li-on batériou pre čiastočnú rekuperáciu brzdnej energie a možnosť plachtenia s vypnutým motorom, Škodovka ponúka aj úplné nový a čistokrvný plug-in hybrid.
V jeho prípade má označenie 1,5 TSI PHEV a kombinuje 3-valcový benzínový motor 1,5 TSI evo2 110 kW s elektromotorom s možnosťou rýchleho nabíjania. Celkový systémový výkon tejto technológie je potom 150 kW. Pre vás ako motoristu je výhodou možnosť rýchleho nabíjania aj zväčšená kapacita batérie pre elektrický dojazd až 100 km.
(zdroj foto: https://www.skoda-auto.sk)
Prvý dojem z nového Superbu, hneď ako usadnete za jeho volant, je o spojení moderny, elegancie a prémiového vzhľadu. Digitálny kokpit, ktorý sa nachádza hneď pred vami za volantom, má uhlopriečku 10 palcov, stredový displej až 13 palcov.
K tomu ponúka Škodovka premiérovo pre model Superb aj head-up displej s premietaním všetkých dôležitých informácií v špičkovej ostrosti priamo na čelné sklo.
Dizajnovo je interiér mimoriadne čistý, stredová konzola disponuje veľkým úložným priestorom a čo je zaujímavé, volič prevodovky sa presunul priamo na stĺpik riadenia, ako to poznáme napríklad od značky Mercedes. Samozrejmosťou je ambientné osvetlenie a minimalizácia klasických hardwarových tlačítok s dôrazom na účelnosť.
Práve tie sú z kategórie Smart Dials a ponúkajú multifunkčné využitie, takže sa nemusíte trápiť s dotykovým ovládaním. Celkovo je interiér stelesnením priestrannosti, pričom Škodovka do výbavy pridala 28 prvkov z kategórie Simply Clever. Môžete tak vyskúšať bezdrôtové nabíjanie telefónu alebo nastaviteľnú zadnú lakťovú opierku.
Samozrejmosťou je aj plná online konektivita, vďaka ktorej sú možné automatické aktualizácie, ale aj ovládanie klimatizácie na diaľku. Ak túžite po kvalitnom ozvučení priestoru kabíny, môžete siahnuť po systéme Canton so 16 reproduktormi.
Na záver sme si pre vás nechali predstavenie novej generácie Škoda Super v stručných číslach, parametroch, charakteristikách a exaktných vlastnostiach.
Začať treba rozmermi a tie sú mierne odlišné pre verziu liftbacku a pre verziu combi. Kým tá prvá má dĺžku 4912 mm a oproti predošlej generácii narástla o 43 mm, combi ponúka dĺžku 4902 mm. Šírka oboch verzií je 1849 mm, výškou sa líšia iba o 1 mm, combi je o niečo vyššie a má 1482 mm. Rázvor náprav oboch verzií je 2841 mm.
Liftback ponúka batožinový priestor o veľkosti 645 litrov, combi je štedrejšie a disponuje priestorom až 690 litrov. Ak sa rozhodnete sklopiť zadné sedačky a využiť priestor celej kabíny aj kufra naplno, dokážete sa dostať až na objem 1920 litrov.
Ak ide o motorové verzie, všetky benzínové aj dieselové motory disponujú technológiou 4 valcov a 16 ventilov bez rozdielu. Základný benzínový agregát a základný dieselový agregát potom ponúkajú výkon 110 kW a to so 7-stupňovým DSG automatom. To isté platí aj pre výkonnejšie 150 kW a 195 kW benzíny a pre 142 kW TDI motor.
Osobitnú pozornosť si z pohľadu čísel zaslúži úplne nový plug-in hybrid, ktorý kombinuje klasický 1,5 l TSI motor s elektromotorom. Ich systémový výkon je 150 kW, kapacita batérie 25,7 kWh, dojazd 100 km a k tomu máte 6-stupňový automat DSG.
(zdroj foto: https://www.skoda-auto.sk)
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 09.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 09.12.2024