Mnohí vodiči majú zvyk držať volant v jednej ruke a druhou držať radiacu páku. Možno si hovoríte, že o nič nejde a ruku máte na radiacej páke len tak, pripravenú vždy preradiť. Pre samotnú prevodovku to však vôbec nie je dobré a riziko poškodenia prevodovky je vysoké. Je to z toho dôvodu, že čo i len najmenší tlak by mohol poškodiť prevodové stupne. Taktiež držanie volantu oboma rukami vám poskytne väčšiu kontrolu nad vozidlom.
Mnohí majú taktiež zvyk držať si počas jazdy ľavú nohu na spojke - nikdy to však nerobte. Ak to urobíte, dôjde k opotrebeniu spojky, ktorú bude treba vymeniť skôr, ako by ste čakali. Tiež v situácii, keď potrebujete okamžite zabrzdiť, bude mať vaše podvedomie tendenciu stlačiť pedál spojky pred pedálom brzdy, čo môže spôsobiť nehodu.
Rozbiehanie sa v kopci na spojke nie je úplne šťastné riešenie. Túto chybu pritom vidno u začiatočníkov ale aj skúsených vodičov. Ak však máte radi svoje auto a nechcete každú chvíľu vymieňať spojku, mali by ste s tým prestať.
Vodiči majú pri rozbiehaní v kopci tendenciu pomaly púšťať spojku, až kým ňou nezačne trhať a do toho pridávať plyn. Toto je však dokonalý spôsob, ako tú spojku zničiť za veľmi krátky čas. Namiesto tohto spôsobu použite radšej ručnú brzdu. Chce to trochu tréningu, ale nie je to nič zložité. Naučí sa to každý a ušetríte tak svoju spojku na aute.
Existujú situácie, keď si vodiči myslia, že vyradenie rýchlosti na neutrál počas zjazdu je v poriadku alebo pomáha znížiť spotrebu paliva - nesprávne! Vozidlo sa pohybuje voľne bez pomoci motora, ktorý ho udržuje pod kontrolou. Tiež prehrejete brzdy a skôr ako sa nazdáte, ste mimo cesty a dívate sa katastrofe priamo do očí. Ak pri jazde z kopca necháte na vozidle zaradený nižší prevodový stupeň, získate lepšiu kontrolu nad vozidlom. Vyradená rýchlosť je veľký risk najmä čo sa týka bezpečnosti.
Ďalšia chyba, ktorú mnohí vodiči robia je vyradenie rýchlosti pri parkovaní. Samozrejme, na zaistene vozidla proti pohybu slúži ručná brzda, ktorá sa inak nazýva parkovacia. Slúži teda presne na tento účel. Lepšie je sa však poistiť a nechať zaradenú rýchlosť. Lanko ručnej brzdy môže byť opotrebené, pretrhnúť sa a nehoda je na svete. Obzvlášť si dajte na to pozor, ak parkujete v kopci.
Niektorí vodiči pri jazde s manuálnou prevodovkou majú tendenciu neustále kontrolovať otáčky. Sú naučení, že pri určitých otáčkach je potrebné preradiť. To je síce pravda, no mali by ste to intuitívne odhadnúť. Pozerať sa na otáčkomer a nie na situáciu pred vami nie je bezpečné a tak skúste tento zvyk čo najskôr odstrániť, ak je to váš prípad.
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.12.2024