Kimi Räikkönen sa narodil vo fínskom Espoo 17. októbra 1979. Už ako malého chlapca ho fascinovala rýchlosť a tak, keď sa vo veku 10 rokov začal venovať motokáram, mohla sa naplno ukázať jeho vášeň pre rýchlosť a súťaživosť. Talent, ktorý mal už od narodenia, rozvíjal naozaj dlho, pričom motokáry boli iba začiatkom.
Postupne sa Kimi presadil do vyšších úrovní tohto športu a úspešne súťažil v prestížnych šampionátoch, ako je Formula Super A, kde patril medzi špičku. Jeho výkony nezostali bez odozvy a tak čoskoro spravil prvý krok do sveta monopostov.
Kimiho prvé skúsenosti s jednomiestnymi vozidlami prišli s účasťou v sérii Formula Ford Euro Cup. Tu dokázal svoju schopnosť jazdiť rýchlo a dravo, čo mu umožnilo dosiahnuť pôsobivé výsledky a celkovo obsadiť 5. miesto na konci sezóny. Po úspechu sa presunul do Formuly Renault Winter Series a do britskej Formuly Renault.
V oboch sériách preukázal výnimočnú rýchlosť a konzistenciu výkonov. V britskej Formule Renault vyhral sedem z desiatich pretekov a získal aj titul majstra sveta pre rok 2000. Obhájil tak prvenstvo z predošlého ročníka vo Formule Renault.
Práve úspešných šampionát v roku 2000, kde vyhral 7 z 10 pretekov, mu otvoril dvere do kráľovskej Formuly 1. Príležitosti sa chopil a už ju nepustil.
Kimi začal svoju kariéru v F1 v roku 2001 s tímom Sauber, kde sa hneď v prvých pretekoch, na Veľkej cene Austrálie, dokázal bodovať a skončil na 6. mieste. Prvú sezónu tak zakončil pomerne úspešne, získal 9 bodov a celkovo skončil 10. v poradí.
Jeho schopnosti mu vyniesli pozornosť významnejších tímov a tak si ho už v ďalšom roku vybral McLaren, kde mal nahradiť ďalšieho Fína, Miku Häkkinena.
V McLarene rýchlo ukázal, že voľba bola správna. Hoci v prvom roku ešte neobsadzoval popredné miesta, dokázal si vyjazdiť 24 bodov a celkovo skončil na 6. Miestom. O rok neskôr to však už bolo o poznanie lepšie, nakoľko dostal k dispozícii veľmi slušné auto a tak mohol bojovať o titul. V tejto sezóne získal aj svoje prvé víťazstvo v F1.
V dramatickom boji sa nakoniec umiestnil v celkovom poradí len dva body za Michaelom Schumacherom, čo bol na jeho vek aj skúsenosti výrazný úspech. Celkom prirodzene sa tak očakávalo, že bude v nastolenom trende pokračovať aj ďalej.
Bohužiaľ, v roku 2004 mu neprialo šťastie a celkovo až 8 krát nedokázal prísť do cieľa. V ďalšej sezóne však opäť ukázal svoju silnú stránku a vyhral sedem pretekov. Opäť súťažil o titul, no aj tentokrát skončil druhý, keď ho porazil Fernando Alonso. Sezóna 2006 bola pre Kimiho opäť náročná a znova nedokázal súperiť s najlepšími.
Po pôsobení v McLarene prešiel Räikkönen do Ferrari a hneď v prvej sezóne, v roku 2007, okamžite ukázal, čo v ňom je. Práve v prvom ročníku vyhral svoj prvý majstrovský titul v F1. Tento triumf si naozaj zaslúžil, keďže zvíťazil v 6 pretekoch a získal až 110 bodov. Po konci ročníka tak bolo jasné, že bude v červenej stajni pokračovať.
V roku 2008 získal opäť niekoľko víťazstiev, no v šampionáte skončil až na treťom mieste, keďže Ferrari začalo strácať na konkurenciu. Ešte horšie to bolo o rok neskôr, keď prišli aj zmeny v pravidlách a Kimi tak vyjazdil celkovo iba 48 bodov.
Po konci sezóny 2009 sa Räikkönen rozhodol odísť z F1 a prešiel do sveta rally, kde začal súťažiť v kategórii WRC s tímom Citroën a znova našiel rýchlosť.
Jeho výkony vo WRC boli skutočne pozoruhodné, najmä ak ide o nováčika. Hoci nedosiahol vrcholné umiestnenia, dokázal znova nájsť chuť pretekať a dva ročníky po sebe, v rokoch 2010 a 2011, skončil vo WRC na 10. mieste v celkovom poradí.
V roku 2011 súťažil aj v triede NASCAR, kde sa zúčastnil niekoľkých pretekov v sériách Nationwide a Truck Series. Jeho účasť však bola krátka a začalo sa ukazovať, že mu svet F1 chýba čoraz viac. Na konci roku 2011 tak oznámil svoj návrat do F1. Najskôr vyjednával s tímom Williams, no nakoniec sa dohodol s Lotusom.
Po návrate do Formuly 1 v roku 2012 Kimi Räikkönen ukázal, že mu nič nechýba z pôvodnej rýchlosti, tentokrát už aj so spojením skúseností. V prvej sezóne s tímom získal víťazstvo na Veľkej cene Abu Dhabi a pravidelne sa umiestňoval na pódiách. To mu vynieslo 3. miesto a 207 bodov. O rok neskôr ich získal 183. a 5. miesto.
V roku 2014 sa vrátil do Ferrari, kde absolvoval až päť sezón. Najúspešnejšia bola tá posledná, v roku 2018, kedy zaknihoval 251 bodov a konečné tretie miesto. Práve víťazstvom na Veľkej cene USA ukončil päťročné obdobie bez prvenstva.
V roku 2019 sa Kimi presunul do tímu Alfa Romeo, kde svoje bohaté skúsenosti využil na pomoc s rozvojom tímu a na mentorovanie mladších jazdcov.
V tejto role si užil viacero zaujímavých výkonov, no jeho maximom vo výsledku bolo 4. miesto na Veľkej cene Brazílie hneď v debutovom ročníku 2019. V roku 2021 oznámil ukončenie svojej aktívnej pretekárskej kariéry vo Formule 1.
Dnes sa Räikkönen venuje svojmu osobnému životu mimo pretekárskych okruhov. Trávi veľa času so svojou rodinou a občas sa zúčastňuje verejných podujatí alebo akcií. Na sociálnych médiách je aktívny a delí sa o svoje životné skúsenosti. Má jedného syna a jednu dcéru a tak, ako mnoho iných legiend F1, aj on si užíva zaslúžený dôchodok.
zakúpené na filtreaoleje.sk 18.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 18.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 19.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 19.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024