Vznik prestížnej značky Ferrari je neoddeliteľne spätý s charizmatickou osobnosťou Enza Ferrariho. Ten sa zapísal do histórie nielen ako zakladateľ jednej z najslávnejších automobilových značiek. Enzo Ferrari sa narodil v roku 1898 v Modene a už od útleho veku mal silnú vášeň k automobilom, rýchlosti a najmä pretekaniu.
Po účasti v prvej svetovej vojne preto začal svoju kariéru v automobilovom priemysle ako pretekár a to v rámci vozidiel značky Alfa Romeo, kde pretekal.
Počas svojho pôsobenia u Alfy nabral skúsenosti, ktoré mu neskôr umožnili zakladať vlastnú spoločnosť. V roku 1939 tak opustil Alfu a založil firmu Auto Avio Costruzioni v Modene, kde sa pôvodne zaoberal výrobou dielov pre lietadlá a autá.
Tento krok bol prelomovým momentom v jeho kariére, keďže vlastná spoločnosť mu umožnila plne sa venovať svojim nápadom a víziám v oblasti inovácie áut. Pôvodné zameranie spoločnosti sa časom rozšírilo, čo nakoniec viedlo k vývoju prvých automobilov pod dnes už známou a najmä luxusnou značkou Ferrari.
Jej vznik tak nebol len zrodom nového automobilového výrobcu, ale aj začiatok novej éry, ktorá definovala celé desaťročia motoristického športu. Enzo tak formoval niečo, čo by bez jeho vášne získanej v raných rokoch kariéry nebolo vôbec možné.
Prvé modely Ferrari, ktoré stanovili nový štandard v automobilovom dizajne a výkone, odzrkadľovali Enzovu vášeň pre rýchlosť a technologické inovácie.
Vôbec prvým automobilom, ktorý opustil brány Ferrari, bol model 125 S. Predstavený bol v roku 1947 a bol vybavený 1.5-litrovým V12 motorom navrhnutým Gioacchinom Colombom. Ten mu dával výnimočný výkon a bol určený špeciálne na pretekanie. 125 S debutovalo na pretekoch v Piacenze, kde okamžite získalo svoje prvé víťazstvo.
Odvtedy sa rada modelov Ferrari rozrástla o ďalšie výnimočné vozidlá, vrátane modelu 166 MM, ktorý bol predstavený v roku 1948. Tento bol nazvaný po závode Mille Miglia, ktorý vyhral, pričom bol vybavený vylepšeným 2.0-litrovým V12 motorom.
V ranných 50. rokoch Ferrari začalo aj s výrobou monopostov určených pre Formulu 1, čím sa otvorila nová kapitola v histórii značky. Prvé monoposty, ako bol napríklad Ferrari 125 F1, boli vybavené výkonnými motormi a inovatívnymi technológiami a boli špeciálne prispôsobené najvyšším štandardom pretekárskej efektívnosti.
Ferrari si tak rýchlo získalo uznanie aj na pretekárskych tratiach a to pod vlastným logom vzpínajúceho sa čierneho koňa. Scuderia Ferrari, ako sa od svojho vzniku stajňa pre Formulu 1 nazýva, je dodnes symbolom dominancie v motoršporte.
Značka Ferrari je známa svojou schopnosťou vytvárať vozidlá, ktoré nie sú len výkonné, ale ktoré tiež definujú éru v automobilovom dizajne či inžinierstve.
Medzi najviac ikonické modely možno zaradiť Ferrari F40 z roku 1987. Navrhnuté bolo ako oslava 40. výročia značky a stalo sa jedným z najslávnejších superšportových automobilov. S minimalistickým prístupom k dizajnu a s maximalistickým na výkon.
Model 458 Italia, ktorý debutoval v roku 2009, reprezentuje už modernú éru. Automobil bol vybavený 4,5-litrovým V8 motorom, ktorý bol vďaka svojej technologickej vyspelosti schopný dosahovať vysoký výkon. S dizajnom a pokročilými prvkami sa na začiatku nového milénia stal model určujúcim pre celé smerovanie značky.
La Ferrari, predstavené v roku 2013, je jedným z najambicióznejších projektov Ferrari. Tento hybridný superšportový automobil bol vybavený kombináciou V12 motora a elektromotora, ktoré spolu produkovali obrovský výkon viac ako 950 koní.
No a napokon tu máme Model 488 Spider, uvedený na trh v roku 2015. Ten predstavoval evolúciu v koncepte otvorených športových automobilov so skladacou tvrdou strechou. S 3,9-litrovým turbo V8 motorom ponúkal vzrušujúci výkon bez kompromisu v oblasti komfortu a štýlu. Toto Ferrari spája dynamickú jazdu a luxusnú noblesu.
Ferrari je dnes nielen ikona automobilového priemyslu, ale tiež značka, ktorá stojí na vrchole luxusu a výkonnosti. Autá Ferrari sú známe nielen svojím nezameniteľným dizajnom a výkonnými motormi, ale aj vysokými nákladmi na kúpu a údržbu.
Značka je tiež známa svojou prísnou politikou pri predaji svojich najexkluzívnejších modelov. Niektoré z najlimitovanejších edícií sú ponúkané len dlhodobým zákazníkom značky, pričom táto stratégia zabezpečuje, že vozidlá Ferrari sa dostanú do rúk skutočných nadšencov a zberateľov, ktorí oceňujú dnešnú hodnotu aj dedičstvo značky.
Pokiaľ ide o budúcnosť, Ferrari sa neustále prispôsobuje meniacim sa technologickým a ekologickým štandardom. Aj keď značka tradične stavila na výkonné benzínové motory, v posledných rokoch začala integrovať aj hybridné technológie.
Príkladom je model LaFerrari, ktorý kombinuje silný V12 motor s elektromotorom, čím poskytuje výnimočný výkon a zároveň ukazuje ekologický pohľad.
Hoci značka zatiaľ neponúka čisto elektrické modely, vedenie firmy oznámilo plány na rozšírenie svojej ponuky o elektrické vozidlá v blízkej budúcnosti. Môže sa tak úplne pokojne stať, že keď značka Ferrari bude oslavovať 100 rokov existencie, budete si môcť kúpiť aj elektrický superšport. Skrátka, vzrušenie má Ferrari v krvi!
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.12.2024