Fernando Alonso sa narodil v španielskom Oviede, kde už od útleho veku začal prejavovať záujem o pretekanie. Jeho vášeň pre motory podporoval aj jeho otec, ktorý pre Alonsa upravil detskú motokáru, ktorá bola určená pre jeho staršiu sestru. Trojročný Fernando sa ale chopil príležitosti a už vtedy bolo jasné, že má neuveriteľný talent.
S podporou rodiny sa Alonso postupne zúčastňoval rôznych miestnych motokárových súťaží, kde začal zbierať prvé skúsenosti a úspechy. Jeho schopnosti rástli, neuveriteľne napredoval a čoskoro sa stal známym po celej krajine ako mladý talent.
V španielskych a európskych motokárových sériách dosahoval Fernando vynikajúce výsledky, čím si získal pozornosť aj mimo rodného Španielska. Alonso súťažil v juniorských šampionátoch, kde sa mu podarilo získať tituly v rokoch 1993 až 1996 za sebou v rade, v rokoch 1997 a 1998 bol aj v bojoch o A-Titul v iných krajinách.
Pred vstupom do Formuly 1 však Alonso prešiel aj ďalšími dôležitými pretekárskymi kategóriami. Po úspechoch v motokárach súťažil v súťažiach ako Formula Nissan a Formula 3000, v druhej menovanej bol historicky najmladším pilotom.
V týchto sériách sa Alonso opäť dokázal presadiť a jeho talent, ktorý predvádzal na trati, si všimli aj tímy z najvyššej kategórii, čiže z Formuly 1.
Fernando Alonso vstúpil do sveta F1 1 v roku 2001, keď debutoval v tíme Minardi. V tejto sezóne sa ocitol za volantom auta, ktoré síce patrilo medzi najpomalšie na trati, ale jeho talent rýchlo upútali pozornosť oveľa silnejších pretekárskych stajní.
Vďaka svojim výkonom si získal rešpekt a v nasledujúcom roku zaujal pozíciu testovacieho jazdca tímu Renault. Pôvodne mal nahradiť Jensona Buttona.
V roku 2003 sa však už posunul z pozície testovacieho pilota do plnohodnotnej roly pretekárskeho jazdca v štartovom poli. Dokázal vyhrať svoju prvú veľkú cenu v Maďarsku, čím sa zapísal do histórie ako najmladší víťaz pretekov dovtedy. Celkovo sa vo svojej debutovej sezóne umiestnil na 6. mieste a získal 55 bodov.
Najväčšie úspechy však prišli v sezónach 2005 a 2006, keď po 4. mieste za rok 2004 dokázal Alonso v tíme Renault siahnuť na historický úspech a stať sa majstrom sveta F1. V roku 2005 sa mu pritom podarilo zlomiť dominanciu Michaela Schumachera.
To bol veľký míľnik a v podstate aj koniec jednej slávnej éry. Alonso jazdil sebavedomo a aj keď čelil tvrdým súperom, jeho schopnosť pravidelne víťaziť priniesla ovocie. V sezóne 2006 potom titul obhájil a stal sa najmladším dvojnásobným šampiónom v histórii. To ešte nevedel, že raz bude o titul súťažiť aj v červenom monoposte.
V roku 2007 Fernando Alonso zamieril do McLarenu, kde mali bok po boku s Lewisom Hamiltonom vytvoriť jednu z najsilnejších jazdeckých dvojíc. Táto sezóna však priniesla množstvo napätia a konfliktov medzi ním a nováčikom Hamiltonom, čo sa prejavilo aj na výsledkoch. Až tretie miesto a iba 109 bodov bolo prosto málo.
Po náročnom roku plnom sporov preto z McLarenu odišiel a na dve sezóny sa vrátil do Renaultu. Hoci ten už vtedy nepatril medzi najlepšie tímy, Alonso v rokoch 2008 a 2009 ukázal svoju schopnosť získať maximum aj z priemernej techniky.
Jeho ďalší prestup tak prišiel v roku 2010, keď sa pripojil k Ferrari, kde zotrval až do roku 2014. Toto obdobie prinieslo už viac radosti a aj lepšie výkony.
Najbližšie k titulu mal v sezónach 2010 a 2012, keď sa ocitol v dramatických bojoch so Sebastianom Vettelom, ktorý reprezentoval vtedy dominujúci tím Red Bull. Hoci Ferrari nebolo vždy najlepšie, Alonsova konzistentnosť a schopnosť získať maximum z každého preteku ho držali vždy v boji o najvyššie priečky až do záveru.
Práve v tomto období tak pridal k svojim dvom majstrovským titulom aj dva tituly vicemajstra sveta vo Formule 1, konkrétne v sezónach 2010, 2012 a 2013. Nechýbalo veľa a priblížil by sa k rekordu nemeckej legendy, Michaela Schumachera.
V roku 2015 sa Alonso vrátil do McLarenu s nádejou, že jeho skúsenosti pomôžu tímu opäť dosiahnuť úspechy. Spolupráca s dodávateľom Honda však priniesla množstvo technických problémov a McLaren zápasil s nedostatkom spoľahlivosti. Počas štyroch sezón 2015 až 2018 tak Alonso nedokázal už dosiahnuť svojich predošlé výkony.
Často sa aj napriek veľkej snahe nepriblížil ani k pódiu a jeho maximum bolo 54 bodov v sezóne 2016. Nakoniec tak v roku 2018 sklamaný F1 opustil.
Po F1 Fernando Alonso presunul svoju pozornosť na iné prestížne motoristické preteky, kde dosiahol znova úspechy. Absolvoval a vyhral legendárny 24-hodinový závod Le Mans, dokonca dvakrát, v sezóne 2018 a o rok neskôr v sezóne 2019.
V rokoch 2018 a 2019 súťažil aj v sérii FIA World Endurance Championship, kde s tímom Toyota získal majstrovské tituly a dostál svojej povesti všestranného pretekára, ktorý dokáže excelovať aj mimo sveta F1. Po dvojročnej prestávke sa v roku 2021 rozhodol vrátiť do F1 s tímom Alpine, ktorý vznikol premenovaním bývalého Renaultu.
Návrat do F1 ukázal, že ešte stále má čo ponúknuť. Od roku 2023 jazdí už za team Aston Martin a v poslednom ukončenom ročníku, práve v roku 2023, získal až 206 bodov a celkovo 4. miesto. Fernando Alonso je tak už dnes žijúca legenda F1.
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 19.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 19.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 18.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 19.11.2024