Získajte čo najviac informácií od súčasného vlastníka a potom si urobte vlastný prieskum. Vďaka VIN (identifikačné číslo vozidla) si viete na viacerých weboch za určitý poplatok zistiť, či došlo k nehode automobilu, kto je jeho vlastníkom a či náhodou nebolo kradnuté.
Prejdite sa okolo auta a pozorne si všímajte či sa na ňom nenachádzajú nejaké hrdzavé miesta. Hrdza sa zvykne najčastejšie vyskytovať na blatníkoch či zadných dverách. U každého auta je to špecifické.
Malé škvrny od hrdze sa vyskytnú takmer vždy, no dajú sa pomerne ľahko opraviť. Ak však natrafíte na miesta, ktoré sú úplne zhrdzavené, kúpu vozidla by ste mali dobre zvážiť.
Pri vonkajšej obhliadke vozidla si celkovo všímajte jeho karosériu. Sedí auto vodorovne na zemi? Visí niečo z podvozku? Venujte zvýšenú pozornosť nárazníkom a všímajte si rôzne preliačenia či iné deformácie, ktoré by mohli naznačovať nedávnu nehodu.
Motor je najdôležitejšou súčasťou každého vozidla. Pri vypnutom motore otvorte kapotu a vizuálne skontrolujte motor, či v ňom nie sú netesnosti kvapaliny, korózia alebo prasknuté hadice. Skontrolujte taktiež hladinu motorového oleja a chladiacej kvapaliny.
Dezén pneumatiky by mal byť opotrebovaný rovnomerne a všetky štyri pneumatiky by mali byť také isté. Nerovnomerný dezén alebo nadmerné opotrebovanie niekoľkých pneumatík často znamená zlú geometriu, čo môže byť príznakom problémov s riadením, odpružením alebo rámom. Zle vycentrované auto bude pri jazde ťahať doprava alebo doľava.
Priemerné auto najazdí každý rok asi 20 000 km. Ak chcete zistiť, či má vozidlo, ktoré plánujete kúpiť, vysoký alebo nízky počet kilometrov, vydeľte číslo aktuálnych najazdených kilometrov vekom vozidla.
Auto s vysokým počtom najazdených kilometrov má taktiež väčšie opotrebenie mechanických komponentov. Všímajte si najmä opotrebovanie volantu, radiacej páky či ručnej brzdy.
Zapnutie rádia je síce fajn, ale tam to nekončí. Uistite sa, že všetky elektronické súčasti v interiéri fungujú správne. Zapnite klimatizáciu, kúrenie, osvetlenie, elektronické otváranie okien a ostatné funkcie.
Z čalúnenia viete zistiť veľa o celkovom stave vozidla. Dajte si pozor najmä na škvrny či popraskanú kožu na predných a zadných sedadlách. Prečalúnenie interiéru nie je lacná záležitosť a tak si to vopred dôkladne skontrolujte.
Testovacia jazda je pravdepodobne najdôležitejšou súčasťou pri kúpe jazdeného vozidla. Naplánujte si trasu tak, aby ste si vyskúšali jeho riadenie, akceleráciu, brzdenie a odpruženie. Choďte na diaľnicu, prevezte sa po poľnej ceste a vyskúšajte si aj paralelné parkovanie.
Vždy trvajte na testovacej jazde a pokiaľ vám ju nechcú umožniť, od nákupu okamžite odstúpte.
Ak si myslíte, že ste našli svoje vysnívané jazdené auto, mali by ste ho odovzdať na kontrolu dôveryhodnému mechanikovi. Mechanik vie určiť, či má vozidlo nejaké skryté problémy, ktoré by sa mohli ukázať v budúcnosti. Nie je to zadarmo, no vie vám to ušetriť množstvo peňazí, ktoré by ste v budúcnosti zaplatili na drahých opravách.
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 12.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 11.12.2024