Problémy a medziročný prepad predajov
Seat v poslednom období, ktoré bolo pre automobilový priemysel značne kritické, pocítil samé negatíva. Všetko sa to začalo čipovou a polovodičovou krízou a faktom je, že španielska automobilka v koncerne dostáva nedostatkové súčiastky ako posledná zo všetkých. Môžeme tak hodnotiť, že ju Volkswagen doslova vo svojom záujmovom rebríčku odsunul na posledné miesto.
Aby toho nebolo málo, španielska automobilka aj napriek svojim atraktívnym produktom zažila v auguste na európskom automobilovom trhu medziročný pokles až o 42%. Nasledujúci mesiac čísla dopadli ešte horšie! V júly došlo k poklesu až o 45% v porovnaní s rokom 2021. Koncern a samotná značka však predpokladali, že čísla budú oveľa pozitívnejšie.
Vyjadrenia Volkswagenu
Poslednú dobu to vyzerá ako keby Volkswagen na svoju španielsku značku zabúdal. Do popredia sa dostáva viac jeho športová a elektrická odnož Cupra, ktorá je už samostatnou značkou. V Barcelone sa preto začali obávať, že koncern značku Seat jednoducho zruší. Celú situáciu začal následne upokojovať Thomas Schäfer, generálny riaditeľ koncernu Volkswagen a člen predstavenstva Seatu.
Ten sa vyjadril pre britský AutoCar následovne: „Na plánoch týkajúcich sa Seatu stále pracujeme. Nezabíjame Seat. Musíme len rozhodnúť o jeho budúcnosti. Do roku 2028 alebo 2029 je všetko v poriadku. Ide o vstupnú značku pre mladých, ktorá nám v Európe hrá do kariet, predovšetkým v Španielsku, Veľkej Británii a Rakúsku.“ Ostáva Seatu tak 6 až 7 rokov života? Zvláštne vyjadrenie v spojitosti so Seatom padlo aj na adresu stále rastúcej Cupry: „Cupra je budúcnosťou Seatu. Cupra je budúcim znovuobjavením Seatu. Cupra bude ešte rýchlejšie smerovať k elektrifikácii.“Z týchto vyjadrení však nie je úplne jasné čo čaká španielsku automobilovú značku.
„Značka mobility“?
Existencia Seatu po boku Cupry, ktorá vyrába elektrické automobily, veľmi nedáva zmysel. Zároveň aj zelená politika Európskej únie je voči spaľovacím motorom nekompromisná. Schäfer však pre britský magazín naznačil, že sa Seat môže pretransformovať na poskytovateľa mobilných riešení (car-sharingová spoločnosť). Pomenoval to ako „značka mobility“. V podobnom duchu funguje aj novozaložená spoločnosť Reanult Mobilize.
Možnú budúcnosť značky mohol naznačiť koncept Seat Minimo (elektrická štvorkolka), ktorý bol predstavený v roku 2019. Koniec koncov elektrická budúcnosť čaká aj Seat, no pravdepodobne s trocha inak nastavenou stratégiou ako v prípade ostatných koncernových značiek. Tie by sa aj naďalej mali sústrediť na výrobu a predaj štandardných elektrických automobilov. V Seate sa predpokladá, že by portfólio časom tvorili aj elektrické skútre.
Konečný osud tejto v minulosti obľúbenej značky ukáže až čas a samotné kroky materského koncernu. Nechajme sa prekvapiť, no dúfame, že Volkswagen nepristúpi k úplnému zrušeniu Seatu. A čo si myslíte vy? Dajte nám vedieť váš názor!
zakúpené na filtreaoleje.sk 03.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 03.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 03.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 04.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 06.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 05.12.2024