Stručne povedané, AdBlue je kvapalina pre naftové motory. Je to farebná kvapalina uložená v samostatnej nádrži, zvyčajne vedľa nádrže s naftou. Ak neviete, kde je tá vaša, príručka k vozidlu vám ju pomôže nájsť.
Najdôležitejšie je, že nejde o prísadu do paliva. Miešanie AdBlue a nafty môže byť veľmi nákladnou chybou. Ak máte podozrenie, že ste do tej istej nádrže naliali naftu aj AdBlue, tak auto neštartujte. V takomto prípade nechajte auto odtiahnuť do servisu, kde zhodnotia stav jeho poškodenia.
Táto modrá kvapalina obsahuje destilovanú vodu a koncentrovanú automobilovú močovinu (vyrobenú z amoniaku a oxidu uhličitého). AdBlue je netoxická, úplne bezpečná a špeciálna zmes vytvorená pre chemické reakcie. Nie je to teda tak, ako hovoria niektorí ľudia, že ide o ľudskú moč či moč z ošípaných.
Koncom roku 2015 zaviedla EÚ zatiaľ najprísnejšiu emisnú normu Euro 6. Tá sa zameriava najmä na naftové vozidlá, pretože prirodzene produkujú viac CO2 a oxidu dusného (NOx) ako benzínové vozidlá.
Toto sú hlavné plyny, ktoré zaťažujú životné prostredie a spôsobujú každoročne po svete desiatky tisíc úmrtí!
Riešením tohto problému bolo zníženie výfukových emisií priamo pri zdroji. To zahŕňa použitie AdBlue kvapaliny a filtra prevných častíc.
Vaše vozidlo opatrne vstrekuje AdBlue do výfukových plynov, ktoré sú produkované spaľovacím motorom. Následne amoniak v močovine rozkladá emisie NOx pomocou série chemických reakcií. To znamená, že váš výfuk namiesto toho uvoľňuje do atmosféry iba dusík a vodnú paru.
Zatiaľ však nie je tento systém namontovaný na každom naftovom automobile. Vďaka extra hmotnosti nádrže je príliš veľká a príliš drahá na to, aby sa zmestila aj do menších naftových áut. Vo všeobecnosti sa používa len v motoroch, ktorých obsah je 1,6 litra a vyšší.
AdBlue je neoddeliteľnou súčasťou dieselových vozidiel. To znamená, že vaše auto s ním zaobchádza ako s palivom a nebude bez neho fungovať.
Motor sa síce nevypne tak dramaticky, ako by sa stalo, keby vám došlo palivo, ale prejde do núdzového režimu. To znamená, že výkon vášho motora výrazne klesne, ale zároveň vám to umožňuje bezpečne sa dostať domov, do najbližšieho servisu alebo na čerpaciu stanicu, kde natankujete AdBlue kvapalinu. Treba mať však na pamäti, že akonáhle vypnete motor, nenaštartuje sa až do chvíľe, kým nedotankujete AdBlue kvapalinu.
Ak sa vám auto pokazí kvôli nedostatku AdBlue kvapaline, nemôžete tvrdiť, že ste neboli varovaní. Na vašom prístrojovom paneli sa začne zobrazovať výstražné svetlo v podobe kontrolky, keď vám zostane kvapalina na cca 2000 km cesty. To vám dáva dostatok času na doplnenie nádrže.
Pokiaľ AdBlue kvapalinu však nedoplníte, tak cca 600 km do konca vyčerpania vám zasvieti ešte jedna kontrolka inej farby. V tomto prípade ide už o posledné varovanie a je potrebné čo najskôr doplniť AdBlue kvapalinu.
Stačí doplniť hladinu AdBlue a výstražné svetlo prestane blikať. Ak kontrolka hladiny AdBlue svieti stále, aj keď bola kvapalina znovu doplnené, môže to byť spôsobené poruchou systému. Napríklad poškodenie snímača hladiny kvapaliny AdBlue.
zakúpené na filtreaoleje.sk 09.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 09.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 09.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 07.12.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 10.12.2024